Dinsdag 26 mei: Vancouver - Whistler

Vandaag was het tijd vooooooor: CAMPINGLIFE!

Om 7 uur sprongen we dan ook ons bed uit, klaar om de wereld in te trekken met de camper die wij vandaag zouden krijgen! Eerst snel langs de Starbucks voor een ontbijtje en daarna de koffer weer dichtproppen, want zonder gewichtsrestricties namen we natuurlijk geen ‘handbagage’ meer mee. Stipt om 9 uur kwam de taxichauffeur ons halen in de lobby.

Het was ongeveer drie kwartier rijden naar Langley, waar Traveland, onze campingverhuurder, gevestigd is. Daar aangekomen mochten we plaats nemen aan een tafeltje en kregen we alle instructies over de camper. Daarna gingen we samen met de dame een rondje en in ‘onze’ camper lopen en ging zij ons uitleggen hoe alles werkt. Goed opletten dus! We waren blij verrast toen wij ontdekte dat we gewoon een gloednieuwe camper toegewezen kregen. Hij rook nog helemaal nieuw! En wat een luxe bleek het te zijn. Super mooi ook. Na de rondleiding kregen we even de tijd om de koffers uit te pakken en alle kastjes in te richten (waar Jacq stiekem al naar uit had gekeken). Toen alles zijn plekje had gekregen nam Jacq plaats achter het stuur en begonnen wij aan ons avontuur!

Als eerst een korte stop bij de supermarkt om de koelkast te vullen en wat eten te halen voor de komende dagen. Voor wat stukken vlees, vis, groenten, sap, sausjes, pasta, rijst en brood mochten we 200 CAD neertellen bij de kassa, ka-ching! Hierna reden we snel door naar Burnaby want we wilden even langs de Levi-store om een paar nieuwe jeans in te slaan. Daar aangekomen was er nergens een plekje om onze camper te parkeren dus gingen we ergens staan en liep Jacq even snel naar binnen. Helaas bleken de Levi’s niet zo goedkoop te zjin als in de States een paar jaar geleden, omdat we nog in Seattle een bezoekje gaan brengen aan de Premium Outlets besloten we maar met lege handen te vertrekken. John kroop nu snel achter het stuur en daar gingen we hoor, op naar Whistler.

We rijden vanuit Vancouver over Highway 99, de beroemde 'Sea to sky highway'. Deze weg slingert vanaf de kust richting de bergen en je hebt prachtige vergezichten over de inhammen langs de kust. Een bocht later zie je juist besneeuwde bergtoppen en groene valleien door je voorruit. Een rit van 2,5 uur vol afwisseling dus. Inmiddels was het al een uur of half vier en we hadden ons niet de tijd gegund om te lunchen dus Jacq smeerde snel, terwijl John reed, een vers stokbroodje en die aten we achter het stuur op.

Na ongeveer een uurtje kwamen we langs een meertje waar we even onze benen gingen strekken. De naam zijn we alweer vergeten. Hier hebben we een stukje rond gewandeld en een praatje gemaakt met een man die daar leuk aan het vissen was. Na ongeveer een half uurtje gingen we weer terug naar de camper en vervolgende we onze trip.

We reden door het stadje Whistler, gelegen in de Coastal Mountains net achter de kust van British Columbia. Het is één van de beroemdste skioorden van Noord-Amerika, met veel stoeltjesliften en gondels. In de zomer veranderen de skipistes in groene bergweides, en worden de stoeltjesliften gebruikt door actieve wandelaars. Voor de sportievelingen zijn er ook mogelijkheden tot raften, mountainbiken, ziplining (aan een kabelbaan tussen de bomen door roetsjen) en zelfs gletsjerskiën in de zomer. Wel zo handig, zo zijn de gondels en liften het hele jaar door van dienst. We waren van plan de bekende Peak 2 Peak gondola te pakken maar gezien het tijdstip dat het inmiddels was kozen we ervoor door te rijden naar de camping. Ook Shannon Falls lieten we schieten.

Vlak voor onze camping kwamen we nog langs Brandywine Falls PP, dit was voor onze een perfecte stop voor een korte wandeling naar de spectaculaire waterval. De trail begon van de parkeerplaats en ging over een houten brug. Nadat we een rivier hadden gekruist liepen we rechtsaf langs trein rails waar Jacq wat ongelukkig terecht kwam. Gelukkig kon ze nog nèt op tijd op staan!

Na een paar honderd meter kwamen we uiteindelijk bij een platform met een magnifiek uitzicht van de waterval. Het water valt zo ongeveer 70 meter!

Na een kort stukje doorlopen kwamen we uiteindelijk bij een platform met nog een mooi uitzicht van Daisy Lake.

Op de terugweg naar onze camper kwamen we onze tweede wildlife tegen! Tien punten voor degene die weet wat het is ;-). Dit was het tweede dier want bij Whistler kwamen we nog een vos tegen! Alleen hadden we op dat moment geen zin om deze vast te leggen op de camera.

Uiteindelijk kwamen we om 6 uur bij onze campground aan. Deze is gelegen in Nairn Falls Provincial Park net voor het stadje Pemberton. We hadden een prachtig plekje met uitzicht op de rivier.

Ook hadden we een picknicktafel en firepit. Die kwam die avond goed van pas! Ondertussen kwam er een stel naar ons toe lopen want, zo gaven ze aan, ze waren onze camper aan het bewonderen. We zeiden dan ook gelijk ‘thanks, he’s brand new’. Gezellig een praatje met hen gemaakt, want zo gaat dat op de camping ;-).

John ging inmiddels wat houthakken voor ons kampvuur en Jacq was begonnen met de voorbereiding van de BBQ.

Het menu was als volgt:

Voor: Stokbroodje met kruidenboter
Bij: maiskolf met boter en zout en een salade met paprika, ui, komkommer, tomaat en een drupje Ranch dressing.
Hoofd: Beefburger, italiaanse spicy worst, varkensrib, gemarineerde zalm en een veggie burger
Na: VOL!

Met ons buikje vol genoten we nog een uurtje van een knarsend vuurtje en gingen we naar binnen voor onze eerste nacht in de camper!

Corrie

Ik vind het leuk om s'morgens wakker te worden en jullie reis te volgen.Jullie zien weer hele mooie gebieden en dingen.En echt een mooie camper(ben jaloers)Nog veel plezier ik wacht op het volgende verhaal xxx

Robert-Jan

De omgeving is echt prachtig daar !! En grappig om nu Whistler en omgeving in het groen te zien; anderhalf jaar terug stonden wij daar in dikke lagen sneeuw op de piste ;-) ! Maar die weg er naartoe is echt PRACHTIG !!! Ik zie veel Starbucks, nog geen Tim Hortons ('Timmy') geprobeerd ? ENJOY !

ina hakkert

Jeetje wat een prachtige camper maak je ook nog foto"s van de binnenkant? Mooi daar hoor bedankt voor jullie verhaal tot de volgende keer xxxx

Nathalie

Genieten weer van jullie reis avonturen! Wat een geluk zo'n mooie camper! Veel veilige en mooie km's :)

Wil Lepelaers

Een prairiehond??? Ben niet jaloers hoor, maar toch.... Wat fijn dat jullie zo genieten. En dank voor het leuke vertellen, ben steeds weer benieuwd naar jullie avonturen!!!

Michel

Zo mooie camper hoor! Dat is vast geen straf om in rond te toeren. Ik ben ook benieuwd naar foto's van de binnenkant :)

Bart

Mooie camper hoor!
Wat een mooie omgeving zeg om doorheen te rijden!
Hoop dat jullie nog een WiFi spotje kunnen vinden voor een blog, het leest erg vermakelijk ;)
Geniet van jullie verdere reis!

Victor

Mooie camper zeg! Lekker gegeten ook zo te zien

Evelien

Via via kwam ik op jullie site. Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Jullie inspireren mij nu helemaal om naar Canada te gaan! Zou ik jullie persoonlijk wat vragen mogen stellen?
Bedankt alvast voor een reactie.
Gr Evelien

Jacqueline

Leuk om te lezen, Canada is ook echt een aanrader.
Maar natuurlijk Evelien, wat is je vraag?

Evelien

Dank je wel! Was de reistijd jullie bevallen? En met hoeveel geld moet ik rekening houden voor een ruime 3 weken? Hebben jullie de camper en reis allemaal zelf geboekt? Zo ja, waren de kosten veel van de camper( trouwens echt supervet z'n nieuwe!!)? Was het moeilijk om campings te vinden? Ik zit er aan te denken om volgend jaar te gaan. Bedankt voor je snelle reactie!

Jacqueline

Stuur mij anders even een email, dan beantwoord ik je vragen even privé :-) jazondag@hotmail.com