Trouble in paradise...

Hallo allemaal!

Zoals in het vorige verhaal al beschreven zijn we druk bezig met de voorpret voor onze reis...

Cool

Naturlijk willen we (lees: Wil John) niet alles al vastleggen en ook wat aan het avontuur over laten, alleen voor sommige locaties is het noodzakelijk om alvast een overnachting te regelen. Zo is gebleken dat vooal de overnachtingsmogelijkheden in de National Parks al maanden van te voren volgeboekt zijn.

Omdat we zelf al zo enthousiast zijn geven wij jullie graag een kijkje in de keuken van ons assortiment reeds geboekte hotels!

Grand Canyon N.P.
Voor onze overnachting bij de Grand Canyon zullen we overnachten in een Bright Angel Lodge Cabin, de locatie is slechts een paar meter van de Canyon Rim af, je kunt dus beter geen last hebben van slaapwandelen! Het uitzicht schijnt werkelijk schitterend te zijn.

Monument Valley N.P.
Hier zullen we een tukkie wagen op Goulding's Campground. Goulding's Campground biedt een schone, moderne camping met uitzicht op Monument Valley:

Dit moois kunnen wij bekijken vanuit de Red Rock Casita:

Yosemite N.P.

Ook hebben we twee overnachtingen vastgelegd in het prachtige natuurpark Yosemite. Waar John's droom heel wat dagen in Viva las Vegas doorbrengen is, wilde Jacqueline dolgraag weer helemaal back to basic en tussen de beren (iehhh!) overnachten in Yosemite.

We verblijven dan ook in een River Unit op Housekeeping Camp:

Waar vandaan we letterlijk het volgende uitzicht zullen mogen aanschouwen:

Voor nu laten we de natuur rusten en zullen we jullie vertellen waar de titel van dit verhaal vandaan komt...

Goed, om maar bij het begin te beginnen: Volgens mij kent iedereen wel de 'groupon/coupon/aanbieding'-verslaving van Jacqueline...?

Nu blijken er twee sites in Amerika te zijn die deze verslaving weer heerlijk voeden. Namelijk, hotwire (hierbij staat de prijs van een onbekend hotel in een bepaalde klasse en stadsdeel vast en krijg je direct na aankoop te horen welk hotel je hebt 'gewonnen') en priceline (hierbij bied je een bepaald bedrag voor een nog onbekend hotel, ook in een bepaalde klasse en stadsdeel).

Nou hebben wij een beperkt aantal eisen die wij stellen aan een hotel in Vegas, namelijk: luxe, luxe en nog meer luxe.

Via hotwirerevealed waren wij voor de eerste drie nachten er al achter gekomen welk hotel het zou worden, namelijk: Aria Resort & Casino, omdat dit werkelijk een snoepje is hebben wij deze gelijk geboekt:

Niet verkeerd he?

Omdat dit alsnog een aardige duit had gekost besloten we om de laatste drie nachten middels een leuk bod op priceline te regelen. Ik kan je zeggen, dit is behoorlijk frustrerend! Als eerste selecteer je het aantal sterren dat je prefereert, vervolgens mag je een stadsdeel uitkiezen om daarna een bod uit te mogen brengen. Uiteraard begonnen we met een 5-sterren hotel op noordkant van de Strip. Niet geaccepteerd. Als het niet lukt moet je een extra keuze aanvinken voordat je weer een nieuw bod kan doen. Ditmaal hadden we de zuidkant van de Strip erbij aangevinkt en twee dollar meer geboden ;-). Niet geaccepteerd. Omdat we echt alleen op de Strip willen zitten en geen 4-sterren hotels wilden aanvinken omdat we bang waren om hotels als New York, New York en Tropicana 'te winnen' besloten we niet verder te bieden. Om weer met een schone lei te beginnen moet je 24 uur wachten.

De dag er na... zelfde verhaal als hierboven, alleen door de heat of the moment besloot Jacqueline (let wel: met goedkeuring van John) ditmaal de optie voor een 4-sterren hotel aan te vinken.

En... wat denk je...? GEACCEPTEERD!!!

Dit is dus een heel spannend moment, want nu komt er naar voren welk hotel het is geworden: Hotel Tropicana, NEEEEEE...!!!

Yell

Dit is een van de oudste hotels van Las Vegas, dus redelijk achterhaald met al het pracht en praal wat er nog meer staat. We hebben nog geprobeerd om een annulering door te duwen middels een braaf mailtje naar priceline, maar dit mocht niet baten.

Balen, balen, balen.

Inmiddels hebben wij ons er maar bij neergelegd, het is niet anders.

En, eigenlijk is dit toch zo slecht nog niet...:

Toch...?

Groetjes John & Jacqueline

willie.b@versatel.nl

Dit verhaal te lezen en te mogen genieten van al die mooie plaatjes geeft je een beetje het gevoel dat je er bij bent en dus mee mag genieten. Kan niet wachten op get volgende nieuws. Groetjes van ons en veel plezier met alles

Annette

Wat een weelde. Heel mooi begin van een vlg mij erg leuk veslag om te lezen. Kan niet wachten op de vlg.

theo

Een mooie reis zal het worden. Het ziet er goed uit allemaal en erg afwisselend veel plezier met het voorbereiden.

Maaike

Leuk geschreven! En denk dat er niets mis is met Tropicana, ligt in ieder geval heel centraal. En de fouten tijdens de 'heat of the moment' met Priceline ken ik maar al te goed....

Veel plezier met de volgende hotels boeken!

Thijs van Tongeren

via Theo deze blog ontvangen En ik kan jullie door ervaringverklappen: het maakt niet zoveel uit in welk hotel je bent in Vegas Het ene hotel is nog luxer mooier imposanter dan het andere. Ik zat in Monte Carlo het hotel is net een kleine stad Werkelijk alles kun je er kopen en laten doen (wel makkelijk als je niet van strijken houdt bijv.) Je komt ogen en oren te kort en vooral tijd !!!!! Geniet ervan Het is zo het is.

Michel

Ziet er leuk uit allemaal! Nu nog wachten tot het zover is :)