Zondag 14 juni 2015: Tofino - Vancouver

Vandaag sliepen we uit (9 uur) want we hebben genoeg ruimte voor de dingen die we vandaag willen gaan doen. Op de campground zit een Starbucks gevestigd toevallig dus jullie raden vast al waar we mee ontbijten...! Juist een lekkere mocha frappucino en een Iced Latte Caramel met muffins erbij. Smaakte weer goed. Toen was het tijd om, met pijn in ons hart, de laatste spullen te dumpen. Afscheid van onze BBQ was toch wel zwaar. Hopelijk heeft iemand anders er ook net zoveel plezier van. Het einde is er dan echt.

Hierna reden we Tofino uit, weer via de zelfde snelweg die we gisteren ook hadden gereden maar ditmaal met wat andere stops. Als eerste reden we een hal uurtje alvorens we een stopte maakte voor een hike. De Rainforest trail scheen leuk te zijn dus deze wilde we wel eens uit proberen. Er waren twee verschillende loops en wij kozen voor loop B.

Deze begon op de rechterzijde van de parkeerplaats en we kwamen hier bij houten burggen uit. We liepen 2 km en kwamen langs mooie boomen, wederom vol met mos. Er waren verschillende bordjes met informatie over het lokale ecosysteem. Er waren wat op- en afdalingen en we kwamen langs wat prachtige viewpoints. Leuk om deze wandeling als laatste hike te hebben gedaan!

Daarna gingen we verder met onze reis en maakte een stop bijWickaninnish Beach om daar zeesterren te bekijken, die hier zouden zitten. We hebben echter geen enkele gespot! John kwam het strand niet op want door het zand lopen was niet prettig voor zijn knie. Dan maar vanaf de boomstammen de surfers bekijken en even chillen. Prima stop!

We hadden voor vanavond de laatste boot terug gereserveerd naar Vancouver maar omdat we rond 13 uur eigenlijk meer zin hadden om wat eerder aan te komen bij onze campground waagden we het er op en reden we in een ruk terug naar Nanaimo om te zien of we misschien een boot eerder konden halen, ook al hadden we gereserveerd. Onderweg, voor de laatste keer, genoten van de natuur tijdens onze autorit met een gezellig muziekje erbij. Wat zullen we dit missen! Dit soort uitzichten heb je in Nederland niet. Wederom een land waar we wel naar toe zouden willen verhuizen ;-).

In Nanaimo aangekomen reden we snel naar de baai. Er was een aardige manier aan de ticket counter en het was geen enkel probleem om de boot van 5.20 pm te nemen. Mooi! Aan boort hebben we een lekker softijsje gehaald die we op het sundeck, al zonnend, hebben opgegeten. Jacq was vergeten lepeltjes mee te nemen en geen van beiden had zin om terug naar beneden te lopen dus dat was nog wel een uitdaging (het ijsje zat in een bekertje). Maar het is ons gelukt!

Uitzicht vanaf de boot was ook niet vervelend.

Rond 8 uur kwamen we aan bij onze campground en we hadden in onze reservering helemaal geen site number staan. Ook was de check in al dicht. Shit, waar moeten we dan staan? We reden de campground op en zagen dat ongeveer 1/5 vd plekken bezet was dus we hebben hem maar ergens neergezet. Snel een bezem en dweil door de RV en we konden aan onze laatste maaltijd beginnen.

Helaas geen mogelijkheid tot een kampvuurtje dus des te blijer dat we daar gister nog goed gebruik van hebben gemaakt. Wel een mooie zonsondergang gezien.

Dit was alweer het één na laatste verhaaltje want vandaag vliegen we terug naar Nederland, we schrijven dit dan ook vanaf de airport... jammer hoor!

Maaike

Goede reis!!

Mirjam

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt!

Fijne terugreis en tot snel!

Ina Hakkert

Nog net ff gelezen voordat ik ga slapen nogmaals goede reis

Trees

Net voor het slapen nog even genoten van jullie reisverslag, dank hiervoor.
Ik wens jullie een goede en veilige vlucht terug naar huis

Jannemieke

Goede reis J&J!

theo

De laatste natuurfoto's zijn ook prachtig. Deze vakantie zal altijd een goede en mooie herinnering blijven.
Wat zal de volgende vakantie jullie brengen.
Een hele prettige terugreis en tot straks op Schiphol!!!

Wil Lepelaers

Goede reis terug, het zal wel weer even moeten wennen???

Robert-Jan

Wow, prachtige foto's weer ! Is ook voorbij gevlogen ... Inmiddels waarschijnlijk weer 'thuis' !!! Dank voor het leuke blog !