En weer een stapje dichterbij!

Hey there!

Jeej, wat gaat de tijd toch ongemerkt snel. Inmiddels is het al weer twee maanden geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord, hoog tijd voor een nieuw verhaaltje..
Na een heerlijke, ontspannen vakantie te hebben gehad in Andalusie besloten wij dat het wel weer tijd werd om verder te 'Amerikanen' (dit is het werkwoord geworden om lekker met onze reis naar Amerika bezig te zijn).

Autohuur

De tot nu toe begrootte2641 mile door de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada gaan wij natuurlijk niet met een benenwagen afleggen. Via een mooie website van onze Oosterburen (www.usa-reisen.de) hebben wij gekozen voor een comfortabele Midsize SUV. Dit kan een Ford Escape of gelijkwaardig worden.Ik zie ons al zitten: raampje open, muziekje aan, haren die wapperen in de wind, zucht...

Los Angeles

Omdat wij 's avonds laat arriveren hebben wij ons eerste hotel alvast geboekt, wel zo lekker na een lange reisdag!Wij overnachten in Farmer's Daughter. Dit is een supertof hotel in country-style! het hotel is gelegen in de wijk Beverly Hills en tegenover de TV-studios en een groot shoppingcenter. De perfecte uitvalbasis om LA te verkennen.

San Diego

Na wat onderzoek op internet kwamen we er achter dat de prijzen voor hotels in San Diego gemiddeld zo rond de 200-300 dollar per nacht liggen. Typisch gevalletje voor Priceline dus!En oooo wat zijn we hier weer blij mee!!! Na een aantal keer 'no deal' op het computerscherm tevoorschijn zien komen (damnit priceline!), maar toch stug vol te houden was het weer raak hoor! YESSS! Op loopafstand van het stadion Petco Park waar wij ook een Baseball wedstrijd gaan bekijken zullen wij als een koninklijk stel overnachten in The Westgate Hotel:

Page

Rond 4 september (Labor day) zitten wij voor een paar dagen in Page. Labor Day wordt door de Amerikanen gevierd als een symbolisch einde van de zomer. Daarom besluiten de meeste gezinnetjes het er nog even van te nemen deze laatste week en boeken zij massaal een tripje naar hun favoriete stad. Erg leuk voor hun, voor ons wat minder. Dat betekent namelijk dat het hier drukker zal zijn dan normaal en de fijne motelletjes dus ook snel vol waardoor op de bonnefooi rijden wat minder plezierig zal zijn. Fijn dat we hier op tijd achter zijn gekomen! Mede hierom hebben wij besloten alvast een gezellig motelletje te reserveren. Mochten we van de route afwijken kunnen wij deze altijd nog annuleren!

The Page Boy Motel

En wat wijzigingen...

Voor de planning van onze reis hadden wij natuurlijk al een globaal beeld van wat er in de diverse Nationale Parken, steden en kustplaatsjes te doen zou zijn. Maar toen wij eenmaal eens goed in de gaten hebben wat voor stoere dingen je allemaal in Moab kon doen hebben we er voor gekozen om hier een dag en nacht langer te blijven! Zion N.P. korten wij hierdoor in.

Zo willen wij bijvoorbeeld heel graag raften op Colorado River:

Lijkt het ons super tof om de Hell's Revenge tour te gaan doen:

En willen wij ook graag de 3 uur durende Fiery Furnace Hike in Arches N.P. gaan lopen, klimmen en klauteren! Fiery Furnace is een doolhof van bogen, kloven, vreemde rotsformaties en een interessante flora en fauna. Er loopt geen aangelegd pad, en verdwalen is niet denkbeeldig. En hier horen natuurlijk goede wandelschoenen bij, he John?

Wink

Super vet dus en we zouden het echt zonde vinden omdat we dit wegens tijdsgebrek niet konden doen.

Daarnaast hebben wij nog totaal geen idee van wat we langs de kustroute van San Francisco naar Los Angeles willen doen/zien, dus als iemand tips heeft zijn die van harte welkom!.

De reis begint steeds meer vorm te krijgen en we kijken er ontzettend naar uit. Nu de tickets, auto en noodzakelijke overnachtingen geboekt zijn kunnen we ons nu gaan richten op het leukste gedeelte: de mogelijke dagindeling! Dit wordt goed inlezen in de verschillende mogelijkheden onderweg, per plaats en per park en dan de hoogtepunten noteren zodat we in Amerika kunnen kijken waar we die dag zin in hebben!

Cheers,

John & Jacqueline!

B & M

Hee jacq en John!

Weer een nieuw verhaal, leuk. ?
Lekker dat jullie de noodzakelijke dingen nu geregeld hebben! Leuke hotels en wat een leuke excursies in moab. Gaaf man! Groot gelijk dat jullie daar wat langer blijven.

Maar er is evengoed nog wel een hoop wat jullie kunnen uitzoeken!

Nou succes met Amerikanen!! Voor dat je het weet is het zo ver! ?

Xxx Bart en Mirjam

Michel

Jullie kunnen vast niet wachten tot het zover is!

Auto ziet er ook cool uit niet verkeerd om een maandje in rond te touren :)

Groetjes Michel

Patty

Gaaf zeg Jacq, er schuilt een reisreporter in jou.....leuk om dit te volgen!

Tania

Whihi ziet er gaaf uit! Je kunt trouwens wel gaan schrijven voor een reisgids Jacq, je weet het allemaal goed te verkopen. Ik zie jullie ook wel zitten in die auto en rondtouren en wandelen! Geniet van de voorbereidingen! Knuffel Tania

Theo

De locaties zien er fantastisch uit, wat een luxe.
Ik verheug mij op September om jullie reisbloc te gaan
volgen. Het zal een hele belevenis worden.

annett

Je heb nog vergeten de helikoptervlucht te vermelden. Ik kan wel janken dat ik niet mee ben . hahahahaha

annett

een dagje gelderland gister was ook leuk.een beetje gewoon he...... hihihihihihihi.....