Zondag 26 augustus: Amsterdam - Los Angeles

Hallo allemaal!

Vandaag het eerste berichtje vanuit USA!!!

Om 06.00 uur ging vanochtend de wekker, in plaats van 3 keer laten snoozen waren we gelijk klaarwakker, de dag waar we lang op gewacht hadden was immers aangebroken!
Snel douchen, bakje yoghurt eten en om 07.00 uur stond Michel op de stoep om ons naar Schiphol te brengen. Op schiphol ging alles voorspoedig, we moesten al om 09.15 bij de gate zijn (en dat terwijl we pas om 10.45 gingen vliegen). Daar pas door de douane (met bodyscan, ook nieuw voor ons). En om het vliegtuig in te mogen werden we per rij om geroepen, scheelt een hoop gewacht!

De vlucht zou 15,5 uur duren, met een tussenlanding op San Francisco/Oakland. De vlucht gaat prima, we kijken twee films, een serie, luisteren wat muziek en Jacq begint aan 50 tinten grijs. We vliegen over Groenland, met een machtig mooi uitzicht van besneeuwde bergtoppen. Vervolgens vliegen we richting San Francisco met een uniek uitzicht over de Golden Gate Bridge en Alcatraz (alvast een voorproefje!). In San Francisco moeten we uitstappen, onze koffers opnieuw uit- en inchecken en door een strenge douane waar zelfs vingerafdrukken worden afgenomen.

Weer wat later zitten we gelukkig weer in het vliegtuig naar onze eindbestemming. Daar weten we gelukkig snel de shuttlebus naar het autoverhuur bedrijf te vinden. Ongeveer een kwartier later komen we hieraan, snel met onze voucher naar de balie en natuurlijk rekenen ze wat extra kosten. Snel maar weer vergeten... we waren eigenlijk meer zenuwachtig om in deze reusachtige wagen door LA te gaan rijden, maar gelukkig is alles (ietwat ongemakkelijk) goed gekomen. We zijn de komende maand de gelukkige 'eigenaren' van een Ford Escape!

Met behulp van onze grote vriend Tom hadden we ons hotel gevonden, heel gezellig en leuk hotel in Beverly Hills, gelijk kennis gemaakt met valet parking, en wat een prachtig iets is dat! Je geeft je autosleutels, je wagen wordt geparkeerd en 5 minuten later staan je koffers voor de hotelkamerdeur. Prima geregeld dachten wij zo.

Ook al waren we op dat moment bijna 24 uur wakker besloten we nog ergens een hapje te gaan eten, lokale tijd was namelijk nog maar half 8 in de avond... leuk is dat ons hotel tegenover The Grove en Farmer's Market staat (grote gezellige soort van winkelstraten/pleintjes). Hier zijn we dus naar toe gelopen en besloten te gaan eten bij The Cheesecake Factory. Helaas moesten we 25 minuten wachten voordat er een tafeltje vrij was. Maar daar hebben de Amerikanen ook wat handigs op gevonden... we kregen namelijk een soort van buzzer mee. Wanneer deze begon te trillen en te verlichten konden wij terug naar het restaurant komen en stond er een tafeltje klaar.

Op Farmer's Market is het heel gezellig, allemaal winkels, restaurantjes, bioscoop en prachtige fonteinen, een soort van mini Bellagio. Nu pas beseffen we ons dat we echt in Amerika zijn, wat geweldig! We kijken ons ogen uit en het is inderdaad net of we in een film zitten. John besteld een echte Amerikaanse Cheeseburger (en deze is uiteraard veeeeels te groot, zelfs voor John) en Jacq kiest voor enkel een voorgerecht, een quesedilla, maar deze was zelfs al te groot. Bij de afrekening uiteraard ook de vraag of wij een doggybag mee wilde, uhhhh nee dank u.

Goed, 25 uur geleden werden we dus wakker dus het is tijd om de binnenkant van onze oogjes te bekijken. Morgen nieuwe avonturen, we hebben er nu al zin in!

Groetjes van John & Jacq

Victor

Ziet er allemaal super uit, ben jaloers! De auto misstaat jullie niet!

Maaike

De wekker ging en gelijk daarna volgt jullie eerste reisverslag, lekker wakker worden! Nu zitten we gezellig samen op de bank met ipad en macbook alles bij te lezen. Zo te lezen hebben jullie het al erg naar jullie zin, veel plezier morgen!

Corrie

Heel mooi allemaal en gelukkig goed gegaan.Zo te zien en te lezen is het idd net een film.ik wacht met spanning op het volgend verhaal.Veel plezier.

Michel

Ziet er leuk uit allemaal! Wat een lange dag he. Ik had op me computer die flighttracker aan staan. Zag ik precies waar jullie vlogen :P. Op een gegeven moment maar gaan slapen. Slaap lekker en tot het volgende verhaal!

Ina hakkert

Hoi klinkt allemaal super leuk om te lezen

theo

Fijn dat de lange reis goed is verlopen. Leuk verslag en we hebben nog heel wat verslagen te goed....
Heb gisteren de kaart van Amerika er nog maar eens bij
gepakt. Goede reis verder en welterusten.

Nathalie

Jullie eerste bericht vanuit de USA, goed om te lezen dat alles goed is gekomen en jullie de Ford Escape hebben! Hoe vet :-)

Waarom werden er nog extra kosten berekend (ben ff nieuwsgierig).

Have fun daar!

Steph

Leukkkk Jacq!! Have fun! Nu is het mijn beurt om jaloers te zijn!! ;-)

Chantal

Looks good! Miste vanochtend m'n fietsmaatje wel hoor... Geniet ervan en ik verheug me op de verhalen!

Anne

Wat cool! Erg leuk om te lezen, vooral al die Amerikaanse gewoontes. Geniet ervan!

Caroline

Ook wij reizen via de verhalen mee ! Enjoy !

Jacqueline

Wat leuk zeg om al jullie reacties te bekijken, bedankt! Daar kijken wij dan weer naar uit ;-).

@Nathalie, er werd automatisch $5.99 per dag aan road-assistence bijgerekend voor pech onderweg ed. Hier had ik wel al veel overgelezen, het is niet verplicht maar wordt wel aangeraden. Om toch maar het zekere voor het onzekere te nemen hebben wij dittoch maar wel gedaan (vooraf had ik gedacht dit niet te doen ;-)).

MattRob (Robert-Jan)

Heerlijk, jullie zijn er dus ! Wel een lange trip, maar toch soepel gegaan. Prima auto mee, en ook nog eens lekker bij Cheesecake Factory gegeten !! En ja, daar is alles GROOT !!! Ik ga snel bijlezen.