Maandag 27 augustus: Los Angeles

Na een helse nacht van ongeveer elk uur wakker te zijn geworden vonden we het wel welletjes toen het klokje 7 uur sloeg.Een vroege start vandaag!Eerst even lekker douchen, kopje koffie op de kamer drinken en vervolgens gingen we richting de Walmart om een coolbox en wat eten te halen. De rit hierheen was nog erg spannend want het is even wennen met die verkeersregels en -tekens. De stoplichten staan hier aan de andere kant van het kruispunt wat er in resulteerde dat wij op een gegeven moment midden op het kruispunt stonden voor een rood licht. Heel wat getoeter richting ons omdat er ook overal duidelijk borden stonden met 'don't block the intersection'. Good morning city of 'Angels'...

Frown

Deze foto is speciaalvoor Corrie.

Toen we van de schrik waren bekomen vervolgde wij onze weg naar Hollywood Boulevard, we zagen gelukkig gelijk een groot parkeerterrein. Voor $10,- konden we hier de hele dag staan, wat we erg vonden meevallen. Even later begrepen we waarom, de Walk of Fame was nog wel een half uurtje lopen. Ach, ookgelijk goed voor de lichaamsbeweging!

Wink
De Hollywood Walk of Fame is de naam die is gegeven aan het gedeelte van het trottoir dat langs Hollywood Boulevard en Vine Street loopt in Hollywood, waarop meer dan 2000 grote kleurige tegels in de vorm van een ster zijn aangebracht elk met de naam van een beroemdheid uit de wereld van film, televisie, radio, muziek en/of theater. Om aan te geven in welke categorie de ster toebedeeld is, staat er een klein embleem onder de naam van de beroemdheid. Hier hebben wij ons even goed vermaakt!

Tijdens de wandeling terug naar onze auto hebben we even een heerlijke frappucino gehaald bij Starbucks, want hier waren we wel aan toe dankzij de jetlag. Van hieruit zijn wij richting Griffith Park gereden. Vanaf het Observatory Point hebben we kunnen genieten van een prachtig uitzicht over Los Angeles en natuurlijk het beroemde Hollywood Sign. Dit was voor ons gelijk een goed moment om ons middageten op te eten. Onderweg hebben we gelijk onze eerste wildlife gespot! Helaas niet op de foto maar toevallig genoeg was ik op dat moment wel een filmpje aan het opnemen waar de vos op is vastgelegd!

Onze sight seeing ging verder richting Bel Air. Bel Air is een rijke en exclusieve woonwijk in het westen van Los Angeles. Bel Air is vooral bekend vanwege de vele sterren die er wonen. Ook de serie The Fresh Prince of Bel-Air (met in de hoofdrol Will Smith) speelt zich af in Bel Air. We hebben genoten van deze rit, we hebben prachtige huizen en auto'sgezien maar helaas geen celebrities. Wel zagen we de hondenuitlaatservice lopen, ook lekker decadent.

Tongue out

Vanuit Bel Airzijn wij verder geredennaar Rodeo Drive, waar wijde auto hebben laten parkeren (lang leve valet parking)om door deze dure straat te kunnen paraderen. Rodeo Drive in LA is over de hele wereld bekend en beroemd. Rodeo Drive staat vooral bekend als het ontzettend dure winkelgebied, waarhet helaas voor ons nietmogelijk is om daadwerkelijk aankopen te doen. Desalnietteminwas het heerlijk om er een keer rond te lopen en er foto's te maken van de omgeving die op een prachtige manier is vormgegeven. Ook hebben we hier alvast onze nieuwe auto gespot! Bij de T-mobileshop hebben we een simkaart gekocht voor 1 maandmet onbeperkt bellen, smsen en internetten binnenAmerika. Dit leek ons erg handig voor onderweg.

Hierna zijn wij richting High Voltage Tattoogereden, dit is een tattooshopvan de serie LA Ink waar John altijd naar kijkt. Eigenaresse is Kat von D en dit is een van de bekendste tattooshops van de wereld.En... aan het einde van de reis zullen we hier terugkeren...

Nu even aan het bijkomen en straks lekker een hapje eten bij The Grove, gisteren hebben we al een lekkere Italiaan gespot met uitzicht op de fonteinen. Als we het nog redden qua moeheid pikken we gelijk even een bioscoopje mee!

corrie

wat mooi allemaal ik geniet mee en john wel een mooie TT he of Jac ook?

Michel

Ziet er leuk uit allemaal!

annette

Wat een geweldig leuk geschreven reisverslag. Ik kijk nu mee achter jullie ogen en geniet mee.in een woord geweldig. ik verheug me al op het vlg verhaal.heel veelgenieten nog hahahaha en ik wens jullie een goede nacht.xxxxxxxxx

Wil Lepelaers

Nee he..... geen tatoes, dan maar liever die auto!!!
Dat is pas een verhaal zeg, jullie schrijven leuk, en ben benieuwd naar het volgende avontuur!

theo

Het eerste wat ik doe 's morgens is jullie reisweblog doornemen om te kijken wat jullie nu wee meegemaakt hebben en dat is leuk wakker worden, weer eens wat anders. Met zo'n grote auto door het drukke verkeer daar rijden lijkt me doodeng, is natuurlijk een kwestie van wennen............tatoes passen niet bij jullie.

Ina Hakkert

Hoi
Wat weer een mooi reisverslag lijkt mij ook doodeng daar rjden. Hebben ze daar ook een Hard Rock cafe in LA ???? Menen jullie dat een tatoe of is dat om iedereen op stang te jagen?
Zie uit naar het volgende verhaal liefs Ina