Dinsdag 28 augustus: Los Angeles - San Diego

Gelukkig ging het vannacht al iets beter met slapen, maar alsnog gingen we vandaag lekker vroeg uit de veren! Om 8 uur zaten we in de auto richting San Diego. In LA hadden we nog aardig wat last gehad van de ochtendspits. Ook hadden we de tank gelijk voor de eerste keer volgegooid. We hadden zin om gelijk lekker door te rijden dus we hebben in de auto een lekker banaantje en een bakje yoghurt naar binnen gewerkt. Onze eerste stop in San Diego was bij La Jolla.

La Jolla is Spaans en betekent 'De Juweel'. Het is de juweel van de mooiste stad van Amerika, San Diego. Het heeft prachtige stranden, culturele activiteiten en goede restaurants. La Jolla is een prachtige combinatie van een Zuid-Europese badplaats sfeer en Zuid-Californië plezier. Terwijl La Jolla bekend staat als een van de meest welvarende gemeenschappen in de Verenigde Staten, heeft het een down to earth gevoel vanwege de mooie natuur en de behulpzaamheid van de bewoners. We hebben hier heerlijk rondgelopen en prachtige flora en fauna mogen aanschouwen. Het zeewater hebben we gelijk ook even uitgeprobeerd en dit voelde ook erg goed aan! Ook hebben we vandaag weer wat wildlife gespot! We kwamen in La Jolla pelikanen, zeeleeuwen en eekhoorntjes tegen. Erg leuk en verrassend om dit hier zo tegen te komen.

Vanuit La Jolla zijn we naar Old Historic Town gereden. Bezoekers gaan vaak naar de oude binnenstad om te winkelen - een deel van de winkels hebben zeer mooi handwerk - of er worden op een grote schaal met taco's en enchiladas weggespoeld met een margarita. Door al de gezellige Mexicaanse restaurantjes kregen wij wel trek en hebben hier als lunch een verrukkelijke taco gegeten, uiteraard was dit weer veeeels te veel! Maar waarom is het 'Old'? Old Town San Diego, de eerste Europese nederzetting in wat nu Californië heet, wordt vaak de geboorteplaats van de staat genoemd. In 1769, de katholieke priester Vader Junipero Serra heeft hier de eerste Spaanse Californië missie gesticht. De missie verhuisde uiteindelijk verder landinwaarts in 1820 en de kolonisten gingen dichter bij het water wonen in de Gaslamp Quarter, en lieten 'Old Town' achter.

Toen we ons buikje weer rond hadden gegeten besloten we om alvast in te checken en even bij te komen op de hotelkamer in het Westgate Hotel in bovengenoemde Gaslamp Quarter. Dit ging helaas niet zo als gehoopt. Bij aankomst kregen wij een kamer op de vierde verdieping, toen wij binnenkwamen zaten de gordijnen dicht. Om wat daglicht naar binnen te laten deden we daarom de gordijnen open maar stonden gelijk ook oog in oog met de bouwvakkers die aan het gebouw tegenover bezig waren. Hier was Jacq natuurlijk niet zo content mee. Even de stoute schoenen aangetrokken en na een vriendelijk verzoek bij de receptie konden we verhuizen naar een paar verdiepingen hoger. Hier hebben we een mooi uitzicht en geen last van de construction. Toen we even naar beneden toe wilde bleek de hotelkamerdeur niet meer open te gaan. Twintig minuten en een boze John en Jacq met de slappe lach verder moesten we toch echt weer de receptie lastig vallen. Gelijk kwam de klusjesman naar boven en was dit probleem ook weer uit de wereld.

Rond half vijf zijn wij via de Gaslamp Quarter naar Petco Park gelopen, waar we al verschillende leuke eettentjes en cafés zijn tegen gekomen die we zeker wel even zouden willen bezoeken. We vinden San Diego echt een hele leuke stad, ook een stuk gemoedelijker dan LA. Vanavond gingen we een baseball wedstrijd bijwonen van de San Diego Padres tegen Atlanta Braves. We hebben kennis gemaakt met Tim, hij werkt bij Petco Park, komt van origine uit Alabama maar is nu al 36 jaar woonachtig in San Diego. Hij heeft ons het spel wat beter uitgelegd en even later kwam hij naar ons toe met een button van Petco Park met de tekst ‘My first visit to Petco Park' en een hele echte baseball! Super lief, we zijn hem erg dankbaar voor zijn bijdrage aan onze geslaagde avond!

Annette.

Vlg mij hebben jullie veel plezier...En ook van je nieuwe kleren Jacq. Heb je nieuwe sandalen al aan??Op naar het verhaal van morgen .
Veel liefs voor jullie.xxxxxxxxxxx.
Wanneer is de HELICOPTERVLUCHT.?

Jannemieke

Lieve J&J,
Wat klinkt het allemaal superleuk, ik ben echt helemaaaal niet jaloers hoor pffff... ;)
Wat al een aantal mensen hiervoor schreven geldt ook voor mij; heel leuk om elke ochtend met een nieuw verhaal van jullie wakker te worden!
Geniet ervan en heel veel plezier!
Liefs X

Theo

Heerlijk en zeer verleidelijk dat strandje op die foto!
Was het lekker water? Een restaurantje zoeken is geen
enkel probleem, merk ik. Vandaag komen Andries, Ina
en Sven bij ons en we zullen het ongetwijfeld over jullie
reisavonturen hebben, goede reis verder....groetjes!!

Trees

Wat leuk is dit om jullie reisverslag te lezen en de daarbij behorende foto's te bewonderen. Dat jullie genieten daar twijfel ik geen moment over. Ik wens jullie nog heel veel plezier en wacht weer op een nieuw verslag wat, en dat mag pest gezegd worden, heel goed is opgebouwd!

Jacqueline

Bedankt voor jullie reacties, we genieten zeker!

Mama:
Jaaa, nog 3 nachtjes slapen en dan hebben we de helicopter vlucht. Ik heb zeker veel plezier van mijn nieuwe kleren en vandaag voor het eerst mijn sandalen aan gedaan naar Seaworld! Ze liepen lekker.

MattRob (Robert-Jan)

Heel mooi allemaal weer, wij vinden SD ookeen geweldige stad in een geweldige omgeving. En ik krijg gelijk les in geschiedenis van jullie, ook mooi meegenomen !