Woensdag 29 augustus: San Diego

Vanochtend zijn we wat langer in bed blijven liggen, om half 9 ging de wekker en stonden we weer vol goede moed op! De nachten gaan ook steeds beter, vannacht maar eenmaal wakker geworden. Hopelijk is de jetlag nu voorbij. Na een zelfgemaakte coffee to go zijn we eerst even op ons gemakjenaar de Subway gelopen voor een lekkere sandwich als een stevig ontbijt. Vervolgens werd onze auto weer voorgereden en reden wij in zo'n 10 minuten naar Seaworld.

Toen we daar aan kwamen rond half 11 schrokken we wel een beetje, het parkeerterrein was al aardig vol! Gelukkig bleek het achteraf in het park zelf mee te vallen, we hebben nergens langer dan 10 minuten moeten wachten. Seaworld was erg leuk, helaas niet zoveel achtbanen als gehoopt. We zijn als eerstin de Manta geweest maar die vonden wij niet zoveel voorstellen (geef ons maar iets heftigers!!!). Daarna hebben we de Shamushow bekeken, zijn we nog erg nat geworden in de Shipwreck Rapids en de Journey to Atlantis en hebben we heel veel leuke dieren mogen aanschouwen.

Rond een uur of drie hielden we het voor gezien en hadden we zin om even lekker te relaxen. We besloten om naar Mission Beach te rijden. Hier hebben we ongeveer een uurtje gelegen in het zand en zelfs even gezwommen, want na het pootje baden in La Jolla hadden we wel zin in een echte duik! Het water is kouder dan in Mexico, maar natuurlijk een stuk warmer dan in Nederland

Wink
. Je zwemt hier ook zelfs tussen de kleine visjes, erg leuk als je ze zo naast je ziet zwemmen. Verder zie je hierveel surfers en de beroemde lifeguards, een beetje ala baywatch (en zag er niet verkeerd uit hoor!).

Hierna zijn we weer richting het hotel gereden. Even bijgekomen en daarna besloten we om in Gaslamp Quarter op zoek te gaan naar een sushi restaurant want daar hebben we al de hele tijd onwijs veel zin in. Maar zoals we gister zagenwas ditinderdaad geenprobleem. Eerst nog even een stukje op 4th en 5th Avenue rond gelopen en even een bezoekje gebracht aan een Hard Rock Cafe ;-). Op Broadway zagen we gelijk al een sushi restaurant & bar, genaamd RA Sushi,dus besloten daar naar toe te gaan. We hebben hier verrukkelijk gegeten van diverse rollsen ook het toetjeging er goed in(coconut creme brulee). Daarnazijn we weer naar ons hotel terug gegaan omdat weniet al te laat naar bed willen want we hebben onze eerste lange rijdag in het vooruitzicht morgen: we zullen zo'n 7 uur aan het rijden zijn. Dan gaan we uit de steden richting de natuur, hier zijn we nu wel aan toe!

Maaike

Wat zijn jullie er steeds vroeg bij met de verslagen! ;-)

Weer erg leuk (en lekker) wat jullie allemaal meemaken en erg leuk om mee te lezen. San Diego lijkt me echt geweldig! Veel plezier morgen met jullie eerste echte roadtrip van de reis!

Nathalie

Weer lekker wakker worden met een verhaal van J & J :-)

Goede tip van die sushi, die ga ik onthouden!

Ik wens jullie heel veel succes en ook plezier met de lange rit die jullie morgen voor de boeg hebben.

Tot het volgende verhaal!

Annette

Het is hier ook mooi weer . Gister was het gezellig met Ina
Vandaag even naar starmeer lekker zwemmen.Jullie hebben het weer leuk gehad .Maar ja dat kan ook niet anders.
Groetjes xxxxxxxxxxxxxx
Door alle leuke verhalen mis ik je wat minder want het is net of je bij me bent hahahahaha.xxxxxxxxxx

Trees

Weer genoten van het verslag en wat hebben jullie het mooi daar, veel plezier en voorzichtig aan onderweg.

Met leuke spanning in afwachting van jullie nieuwe verslag!