Donderdag 30 augustus: San Diego - Kingman

Vandaag hebben wij een ontzettend leuke, maar ook onwijs lange dag achter de rug! Voor de verandering zijn we weer eens vroeg opgestaan. Ditmaal ging de wekker om half 7. Jullie zullen wel denken: 'Doe normaal gekken, jullie hebben vakantie, slaap eens een keer uit!'. Maar integendeel, om half 7 maakte Jacqueline klaarwakkeral een een vreugdedansje door de hotelkamer omdat ze zo'n zin had in deze dag. Nadat we ons hadden klaar gemaakt en de koffers weer hadden gepakt gingen we ons uitchecken. Bij de receptie ook gelijk even om wat ice cubes gevraagd voor in onze coolbox. Rond half 8 reden wij San Diego weer uit.

Op de route hadden we een stop gepland bij Albertsons, een grote supermarktketen, om broodjes en fruit voor de lunch te halen. Op het parkeerterrein heeft Jacq gelijk even geoefend om in een automaat te rijden. Nu we de drukke steden uit waren leek het haar namelijk heerlijk om lange stukken te gaan rijden! Bij het tankstation ook maar weer de tank volgegooid en een jerry can met 1 gallon gasoline gekocht. Tanken was even wennen want je moet hier je creditcard laten lezen en vervolgens een 5-digitzipcode invullen van de plaats waar je je credit card geregistreed hebt. Voor ons een beetje lastig want in Holland hebben wij maar 4 getallen. Dus voor de tweede keer maar naar binnen gelopen en het daar afgerekend.

Nu ging de echte rit beginnen! Van te voren had Jacq al een hele mooie route op internet uitgevogeld en die zijn we dan ook gereden. We hebben echt genoten van de prachtige uitzichten die wij zijn tegengekomen, de wereld is hier zo anders! We kwamen midden in de bergen terecht,, en vonden dit toch ook wel een beetje spannend met al die haarspeldbochten bij die inmense afgronden... we zijnmaar niet te snel de bocht doorgegaan

Wink
.We hebben hierbijeen stuk over Scenic Highway 74 gereden en zijn helemaal boven even gestopt bij een prachtig uitzichtpunt. Op deze foto kunnen jullie ook de weg zien liggen die we daarna gereden hebben.

We bleven hier niet te lang, want zoals jullie zien was de lucht al aardig donker geworden en wij wilden graag voordat het ging stormen toch echt de mountains uit zijn.

Omdat Jacq, heel onhandig, alleen een afritsbroek als lange broek mee had genomen kreeg zij vannacht opeens het spontane idee om vandaag evenlangs een Levi's Outlet Store te rijden. En stom toevallig lag er ook eentje op onze route (oke, we hebben ongeveer 40 minuten om moeten rijden...maar dat was het waard!). We zijn hiervoor naar de Premium Outlets in Cabazon gereden. Helemaal gelukkig met 2 perfect fits Levi's Jeans voor ons beide (en nog wat andere aankopen) zijn we weer in de auto gestapt.

De rit ging nu verder naar Joshua Tree National Park. Bij de West Entrance hebben we een National Park pas aangeschaft, dit is een pas die je toegang geeft tot alle Nationale Parken in Amerika voor een jaar lang. Omdat we er nog heel wat zullen bezoeken deze vakantie leek ons dit een verstandige aankoop. De aardige man bij het Visitors Center heeft ons vervolgens op de kaart aangewezen hoe we het beste kunnen rijden en wat de leukste views zijn.Dit park werd ingesteld ter bescherming van de Joshua Tree. Dat is, anders dan de naam doet vermoeden, geen boom maar een grote plant, die behoort tot de familie van de Yucca's. De grillig gevormde Joshua Tree is een van de meest karakteristieke planten in de Mohave Desert. De grootste exemplaren zijn ongeveer 12 meter hoog, en zijn naar schatting ongeveer 900 jaar oud. De Joshua Tree vormt een erg belangrijke schakel in het ecosysteem van de woestijn, de plant biedt onderdak aan talrijke vogels, zoogdieren, insecten en hagedissen. Hieronder zien jullie ons bij de Joshua Tree!

Omdat het inmiddels al half 3 was en wij gierende honger hadden reden we direct naar het viewpoint Hidden Valley om daar lekker te gaan picknicken. Helaas was dit niet zo'n succes als we gehoopt hadden. Op het moment dat we het lunchpakketje op de tafel zetten kwamen de eerste druppels uit de lucht vallen.Zoals jullie op onderstaandefoto kunnen zienzag het er heel leuk uit, helaashebben wij onsbroodje met aarbeien in de auto op moeten eten

Frown

Hierna wilden we graag naar het viewpoint Keys View rijden, de afslag hadden we al genomen en we waren al aardig in de buurt. Maar we zagen dat we weer de bergen in gingen rijden en de donkere wolken kwamen steeds dreigender onze kant op. Om deze naderende onheil uit de weg te gaan zijn we toch weer rechtsomkeert gegaan en hopen we maar dat we niet te veel hebben gemist bij Key View. Hierna hebben we nog een aantal indrukwekkende dingen gezien, zo kwamen we langs de Jumbo Rocks en stopte we daarna ook even bij Skull Rock, waar je met een beetje fantasie in de vorm van de rots een doodshoofd zien.

Toen we eenmaal het park uit waren gereden was het alweer half 5, de tijd was erg snel gegaan! Dit vonden wij niet zo prettig want Tom gaf aan dat we nog zo'n 3 uur moesten rijden voordat we in Kingman aankwamen en de zon zou om 7 uur al onder gaan. Omdat er amper verlichting is op de wegen die wij zouden rijden begonnen we hem wel een beetje te knijpen. Maar goed, we konden hier toch niets meer aan veranderen. We wilden weer een vooraf uitgezochte en mooie weg rijden maar de man bij het Visitors Center had aangegeven dat deze weg, door de zware regenval eerder vandaag, helaas gesloten was. Dan maar via de interstate 40. En wat zijn we blij met cruise control! We moesten namelijk zo'n 3 uur achter elkaar 1 lange weg volgen en elk uur sloegen we eenmaal rechtsaf, haha! We hebben ook een stuk Historic Route 66 meegepakt wat we natuurlijk erg stoer vonden. Jacq begon gelijkal te zingen 'Get your kicks, on route 66'!

Inmiddels begon het te schemeren en was de lucht weer onwijs mooi om te zien. Papa, het was hier echt een heeeeele mooie lichtval!

Wink
En toen, eindelijk, net voordat het pikkie donker werd reden we Kingman binnen. We hadden voor dit stadje aan de route 66 van te voren nog geen overnachting geregeld. Maar dat bleek gelukkig geen probleem te zijn. In Old Historic Town,San Diego hadden we al wat couponnenboekjes zien liggen en meegenomen. Hier zat ook een leuke coupon in voor Quality Inn in Kingman, waar we direct naar toe zijn gereden. En ze hadden nog plek voor vanavond! Dit motel ziet er prima uit, maar doet ons wel een beetje denken aan een typische Amerikaanse thriller scene.

Omdat we inmiddels al 12 uur on the road waren hadden we het wel gehad voor vandaag. We besloten nog even snel een hapje te eten bij Mr. D'z, dit is zo'n typische Amerikaanse diner. John heeft hier weer een goede American Cheeseburger gegeten en Jacq ging voor de Caeser Salad. Toen we klaar waren met eten zijn we snel weer naar onze motelkamer gegaan. We zijn uitgeput naar deze dag!Nog even wat tv gekeken, de reisblog geschreven en nuuitgeteld op bed. Dit was eenerg geslaagde dag en wij verheugen ons alweer op morgen.

Victor

Zo leuk om alles te lezen en ook zo herkenbaar! Wij zijn ook omgereden voor die outlets toen:) succes verder en veel plezier bij dat grote spleetje:D

theo

Een leuk verslag van jullie weer. Een hele mooie afwisse
lende tocht en heel bijzonder, zoals het er uitziet. Prachtige foto's. Jullie zijn inmiddels wel een beetje gewend zeker in de USA. Gisteren in jullie huis geweest
de inhoud van de koelkast meegenomen en wel 5 paprika's, We eten zondag een goulashschotel met jullie paprika's er in. Ik wens jullie een goede nacht en
een prettige reis verder!!

theo

oh Jacquelinexxxxx en 20x schouderwrijvingen en veel
liefs! Theo, groetjes aan Johnny!!
Geniet van de mooie lichtval!

Trees

Weer jullie verslag met plezier gelezen en de doodskop gevonden! Toch wel leuk Johnny om zo door je vriendin wakker gedanst teworden. Maar wat een kilometers rijden jullie zeg maar ja dat heb je in zo groot land. Nu maar weer wachten op het volgende verslag, heel veel plezier op jullie pad van vandaag.

Nathalie

Wat fijn om te lezen dat deze lange rit goed verlopen is, ik zie er best wel tegen op. Jullie hebben prachtige dingen gezien en net op tijd aangekomen in Kingman, in het motel waar ook wij zullen verblijven ;-)

Prachtige foto met Route 66 op het asfalt, waar is dat ongeveer?

Michel

Leuk verhaal en leuke foto's !

Annette.

Door al mijn verhalen gaat Alina ook het verslag lezen.
vet vet vet...Ik geniet ervan het te lezen.
Tot morgen lieverd Johnny ook he hahahaha..xxxxx ver heug mij op het verhaal ..

Ina hakkert

Hoi bedankt voor het uitgebreide reis verslag avontuurlijk hoor. Dat je daar nog zin hebt na zo'n spannende dag. Tot de volgende xxxxxx

Joris

Lees iedere dag jullie verhalen, soms wel met lichte jaloezie... :-) Zo te horen hebben jullie het leuk! Veel plezier en ik hou de blog in de gaten!

alina en martin

Wat een verhaal zeg heel leuk om te lezen en ook zo leuk opgezet met de bijbehorende mooie foto heel veel reis plezier verder!!!

MattRob (Robert-Jan)

Wow, geweldige dag zeg, veel kilometers maar ook veel gezien !