Vrijdag 31 augustus: Kingman - Grand Canyon N.P.

We hadden verwacht na zo'n vermoeiende dag als gisteren wel in een stuk door te kunnen slapen, maar niets is minder waar. Weer verschillende keren wakker geworden, of dat nou kwam door de jetlag of door de harde airco blijft nog een raadsel. Van uitslapen kwam vandaag dus ook niets terecht. Maarook fijn om weer vroeg 'on the road' te zijn, des te meer heb je aan je dag!Om zeven uur sprongen we vrolijk onder de douche en even later zaten we aan het ontbijt die bij het motel zat inbegrepen. Hier hebben we wat jus d'orange, bakje yoghurt en een banaantje gegeten. Verder was er niet iets wat er erg aantrekkelijk uit zag, maar daar waren we van te voren gelukkig ook niet vanuit gegaan

Wink

Rond een uur of negen reden we Kingman uit en namen we direct de eerste afslag rechts, deze zou iets om rijden richting onze plaats van bestemming maar dan reden we wel weer verder op Historic Route 66. Een leuke rit, en de country muziek op de radio maakte het helemaal tot een feestje, we hebben zelf nog met Johnny Cash mee kunnen zingen! Het is verbazingwekkend hoe het landschap blijft veranderen, waar we gister nog door een ietwat grauw maar ook mooi landschap reden zagen we nu onwijs veel groen voorbij komen.

Na zo'n uur gereden te hebben was onze eerste stop het plaatsje Seligman. In dit plaatsje doen ze een poging het route 66 gevoel terug te brengen, maar naar onze mening was dit iets aan de toeristische kant. De bussen vol toeristen stopten hier dan ook regelmatig. Zeker wel vermakelijk, maar voor eventjes. We hebben hier een ijsje gegeten bij Delgadillos Snowcap, waar ze hele flauwe grapjes uit haalden als je iets bestelde... zo deden ze net of ze mosterd op je spoten en was dat een fop sliertje uit een fles. Heeeeel grappig

Tongue out
(schrok wel even).

Hierna reden we gelijk door naar de Grand Canyon waar we rond half twee aankwamen. Voordat we de Grand Canyon in reden hebben we gelunched bij Wendy's. Van verschillende kanten gehoord dat dit een erg lekkere keten is in Amerika, en dit wilden wij ook wel eens uitproberen! In Grand Canyon N.P. reden we naar de Bright Angel Lodge waar wij voor vannacht een cabin hadden gereserveerd. Gelukkig was deze al klaar en konden we er gelijk in. De cabin staat vlakbij de rim en ziet er leuk uit!

Snel hebben we onze koffers in de cabin gegooid en onze rugzakjes gevuld met water. We hadden namelijk zin om een trail te lopen. Door de Grand Canyon rijden er drie verschillende (gratis) shuttlebussen langs de mooiste uitzichtpunten. Voor onze wandeling pakte wij een shuttlebus die westelijke route (Hermist Route) reed en stapten wij uit bij Hopi Point om vanaf daar een stuk Rim Trail te gaan lopen.

We kwamen langs verschillende mooie viewpoints waar we leuke kiekjes hebben geschoten. Hierna wilden we ergens anders nog een stuk gaan lopen dus we stapte weer op de shuttlebus, alleen toen we bij deze bestemming aan kwamen begon het hard te waaien en te spetteren. De vrouw in de bus zei ook tegen de buschauffeur: ‘Hurry up, there's a storm coming'. We vonden het toen wel zo veilig om in het busje te blijven zitten en naar onze cabin terug te keren.

Rond zes uur gingen we bij het Bright Angel Restaurant een hapje eten, helaas hadden ze hier geen plaatsje meer voor ons bij het raam. Deze gaven namelijk uitzicht over de Grand Canyon. De bediening was erg vriendelijk en het eten was ook niet mis. Jacq koos voor een lasagne, deze was maar $10,- en we kregen er zelfs nog soep, garlic bread en water bij! Daar kunnen ze in NL wel een voorbeeld aan nemen ;-). Na het eten via de rim terug naar onze cabin terug gelopen en kwamen we ook nog een lief eekhoorntje tegen. Vanavond vroeg op bed want morgen gaan we rond half zes de zonsopgang bekijken over de Grand Canyon!

Annette

Mooie fotos.
Hebben jullie veel plezier van de wandelschoenen??

Liefs Annette .xxxxxxx

Ina Hakkert

Prachtige foto's ben jaloers wat mooi daar.

Maaike

Elke ochtend kijk ik uit naar jullie verhaal, haha! Ben heel benieuwd of jullie ook zo onder de indruk waren van de Grand Canyon, zo niet dan komt dat vast wel met de helicoptertour :-) Jullie gaan weer een prachtige dag tegemoet, heel veel plezier!!

Maaike

Wij hebben trouwens bij de Wendy's vlak voor de Grand Canyon ook gegeten toen! :-)

theo

Wat een mooie tocht is dat en een heel bijzonder landschap. Steeds weer een verrassing als ik 's morgens
de laptop aandoe. Veel plezier!!

Steef en Cell

Hee vakantiegangers!

Wij hebben net even internet aangezet om jullie verhalen te lezen. Wat ziet dit er onwijs gaaf uit zeg!!

Heel veel plezier nog verder en geniet ervan!

Xxx

Trees

Wederom weer genoten van het verslag en de foto's.Wens jullie weer een mooie dag toe!

Nick

Hoi Jacq en John, we lezen jullie verhalen met veel plezier. Ziet er allemaal ontzettend mooi uit, lijkt mij vooral erg leuk om een deeltje van de route 66 te rijden, maar dan wel op de motor he! groetjes en geniet er van.

Wil Lepelaers

Pftt, ik zou willen dat ik jonger was ,......

MattRob (Robert-Jan)

Fantastisch mooie foto's !