Zondag 2 september: Page

Het eerste wat Jacq deed toen we om acht uur wakker werden is uit het raam te kijken om te zien wat voor weer het was. NEEEEEEE, bewolking!!! Normaal gesproken wel lekker met deze temperaturen, maar niet vandaag!We hadden namelijk op Antelope Canyon op de agenda staan en deze is het mooiste wanneer er voldoende zonnestralen naar binnen dwarrelen. We besloten daarom eerst maar rustig te gaan ontbijten. Bij het ‘buffet' (tussen aanhalingstekens want zo kun je het eigenlijk niet noemen) hebben we wat broodjes, jus d'orange en koffie gehaald en hebben dit buiten in ons zitje op zitten eten. Ondertussen nog via facetime met het thuisfront gesproken die op dat moment juist toe was aan het avondeten.

Na het ontbijt zijn we naar Glen Canyon Dam gereden. De Glen Canyon Dam is een stuwdam van de eerdergenoemde Colorado River. Het doel van de dam is het verstrekken van wateropslag voor de zuidwestelijke Verenigde Staten en om elektriciteit op te wekken voor de in de regio's groeiende bevolking. Om jullie een idee te geven: de Glen Canyon Dam is 216 meter hoog, 475 meter lang en 91 meter breed. Het was mogelijk om hier een guided tour te doen, maar John had hier helaas niet zoveel zin in. We hebben dus maar een paar foto's gemaakt en zijn weer verder gegaan.

Vervolgens zijn we richting Horseshoe Bend gaan rijden. Waar deze meander zijn naam aan te danken heeft wordt jullie al snel duidelijk als jullie de foto's hieronder bekijken. We parkeerden de auto en wisten dat we daarna nog zo'n 1,2 kilometer moesten lopen om de meander te kunnen bezichtigen. Dit was een deels verhard en deels onverhard pad, vooraf dachten we dat dit een makkie was maar achteraf bleek dit toch wel een klim te zijn. Helemaal op de terug wegtoen de weg weer een stuk omhoog ging

Wink
. Maar het was het waard, het uitzicht was weer magnifiek!

Inmiddels was het een uur of half 12 en gingen we even wat boodschapjes doen bij de Walmart en een broodje halen bij de Subway die we weer buiten bij ons zitje gingen op eten. Op deze weg terug zagen we dat er een behoorlijke aanrijding was geweest op de weg die wij net hadden gereden. Alles was afgezet door de politie en een auto lag in een greppel. Dit is al de tweede keer dat er een ongeluk is gebeurd op de weg waar wij net vandaan kwamen. Toen we van de Outlets terug reden naar Joshua Tree N.P. was er ook al een vrachtwagen in de vangrail gevlogen, scary!

Omdat de eerste zonnestralen door de wolken kwamen was dit NU de kans om snel naar de Antelope Canyon te rijden. We hadden speciaal een statief voor onze camera gekocht omdat we wisten dat je dan een Photographers Pass kon krijgen waarmee je, twee uur lang, zonder guide door de canyon mocht lopen. Helaas hebben ze de regels iets aangescherpt en mocht Jacq wel met haar camera door de canyon lopen maar had John gewoon met de guide mee moeten gaan. Paar keer gevraagd of het echt niet mocht maar de indianen zijn onverbiddelijk. Om twee uur begon onze ‘guided tour'. De Antelope Canyon was weer prachtig en we blijven maar mooi natuurschoon zien! Dit hebben we uiteraard ook vastgelegd op de camera, de teller stond alleen al voor vandaag op 296 foto's, hihi. En wat hebben we geluk gehad dat we niet 's ochtends zijn gegaan, de zon zorgde nu voor een heel mooi effect:

Waarschijnlijk weten jullie nu ook gelijk waar die Windows achtergrond vandaan komt

Laughing
. Om in de Antelope Canyon te komen moet je door allerlei smalle kloven naar beneden klimmen en klauteren wat erg leuk was om te doen, ongeveer een uur kwamen we bezweet de Canyon uit, pffff wat was dat heet daar beneden.

De rest van de middag hebben we bij het motel zitten relaxen. Het weer was nu prachtig dus we hebben lekker gezwommen en buiten met een boekje genoten van het weer. Vanavond hebben we niet zo heel veel zin om weer uit eten te gaan en zullen waarschijnlijk de andere helft van onze lunch op gaan eten. We hadden namelijk een ‘footlong' besteld en die bleek weer wat te groot te zijn

Wink
. Gisteren hadden we trouwens errug lekker en tevens erg gezellig gegeten bij Blue Buddha Sushi, een tip mocht je ooit in Page terecht komen.

Wij hebben weer genoten vandaag! En leuk om in jullie reacties te lezen dat jullie door onze verhalen een beetje met ons mee kunnen genieten!

Cool

Corrie

En ik geniet ook iedere ochtend van jullie verhalen Das het eerste wat ik lees als ik om 6uur van mijn werk kom

Annette

prachtig.prachtig.prachtig.
Vandaag naar EPE.
DOEGGGGGG....XXXXXXXXX

Annette

En John ben je niet een klein beetje blij met je wandelschoenen nu ?

theo

Wat weer een prachtige tocht en de kleuren zijn zeer fraai, zelfs artistiek te noemen. Daar is zeker de lichtval belangrijk wat de kleuren betreft. Heb je lekker gezwommen Jacqueline? Knap je van op he. Het is niet druk bij jullie, want ik zie nooit veel andere mensen??xx

Wil Lepelaers

Wauw, ongelooflijk wat is het daar mooi, en wat een byzondere foto's! Goed voor een foto wedstrijd, ik weet zeker dat jullie dan winnen!

Ina Hakkert

Jeetje wat een mooie foto's mooi voor aan de muur ik hou mij aanbevolen haha.

Nathalie

Wauw, ziet er goed uit!!

Trees

Wat een mooi foto's en de natuur is gewoon schitterend. Jongens wat een ontzettend mooi trip is dit en wat zullen jullie hiervan genieten.

MattRob (Robert-Jan)

Echt geweldige foto's !! Ook wij vonden het zo verschrikkelijk mooi daar. Om in te lijsten !