Maandag 3 september: Page - Monument Valley

Na nu eindelijk toch wat langer te hebben geslapen en lekker buiten te hebben ontbeten zijn we rond 9 uur weer in de auto gestapt om richting Monument Valley te gaan rijden. Deze rit duurde zo'n 2,5 uur en was weer net als voorgaande ritten een en al rechtdoor rijden, en wij moeten zeggen: daarbij is zo'n automaat met cruise control wel ontzettend handig!

Cool
Van Arizona naar Utah hebben we de klok een uurtje vooruit moeten zetten omdat we in een andere tijdszone terecht kwamen, het tijdsverschil met Nederland is nu 8 uur.

In Monument Valley hadden we bij Goulging's Lodge en Red Rock Casita gehuurd, bij de receptie vroegen ze zelfs om onze ANWB kaart waarmee wij ook nog eens 10% korting kregen! Vanaf hier was het nog wel even zoeken waar de Casita precies stond maar na een paar keer verkeerd gereden te zijn hadden we het eindelijk gevonden en wat was deze groot! We hadden een soort van mini-appartementje met aparte keuken, woonkamer, badkamer en slaapkamer. Er stond zelfs een wasmachine en droger in! Wat een pech dat Jacq juist gister alles met de hand had gewassen...

Sealed

THE LIGHT CHASERS

Om vier uur hadden we afgesproken in de lobby van The View Hotel, bij het beeld van de cowboy en de indiaan. We zouden namelijk een 3,5 durende tour door Monument Valley Tribal Park waar wij ons ontzettend op hadden verheugd. Om kwart over vier was er nog niemand, maar na een belletje naar de organisatie kwam Clint vijf minuten later aangereden en konden we vertrekken. Clint is een Navajo Indiaan die zo nu en dan ook een tour geeft. Clint is niet het type indiaan welke je zou verwachten; Clint was gewoon een hele aardige, spontane, moderne kerel met een petje, spijkerbroek en sprak Amerikaans zoals alle Amerikanen dat spreken.

En alsof we het op ons afriepen begon het net op dat moment te stormen. En het kwam echt met BAKKEN uit de hemel vallen!

Gelukkig wist Clint gelukkig de zorgen snel weg te nemen door te zeggen dat wanneer de lucht zou op klaren het er prachtig zal uitzien en de zonsondergang des te mooier zou zijn. We hebben hierdoor ook super mooie foto's kunnen maken waarbij Clint ons erg goed hielp door de juiste spots aan te wijzen.

Aan het einde gingen we ontzettend hard rijden om het licht achter na te gaan! We waren daarom ook 'the light chasers', aldus Clint.

Om acht uur waren we klaar en konden we terug kijken op weer een onvergetelijke middag! Hierna hebben we bij een restaurant nog een hapje gegeten en zijn we terug gegaan naar onze casita. Hier nog even wat tv gekeken en daarna lekker kunnen dromen over deze mooie dag!

Ina Hakkert

Wat weer prachtige foto's hier ook heel mooi nazomer weer vanmiddag lekker gefietst over de heide etc. En natturlijk een terrasje aangedaan.
Bedankt maaar weer tot morgen xxxx

Maaike Beudeker

Wat een mooie foto's! De tour klinkt ook heel goed, lijkt me echt gaaf. Veel plezier in Moab, lekker 3 nachten op dezelfde plek!

Vic

Hoi, howdy, g'day,

Wat een super foto's, echt heel erg stoer om achter het licht aan te rijden en kan me alleen maar voorstellen hoe het zal zijn. Ookal moet ik volgende week weer weg, zal toch blijven lezen want dit kan ik natuurlijk niet allemaal missen! Verheug me nu al op een foto-pils-avondje!