Dinsdag 4 september: Monument Valley - Moab

Toen we wakker werden hebben we eerst rustig in de casita ontbeten, we hadden nog wat brood dus die hebben we in de toaster gedaan en onszelf getrakteerd op toast. Daarna nog even aan het blog gezeten want daar hadden we gisteravond geen zin meer in en puf meer voor!

Vandaag stond een hele mooie route op de planning. Toen we Monument Valley uitreden zijn wij eerst even gestopt bij milemarker 13 van Highway 163, Jacq had op het Amerika-forum gelezen dat dat een hele goede spot was voor een prachtige foto van Monument Valley achter ons, en daar bleek niets van gelogen te zijn:

Vervolgens reden we in een half uurtje naar Mexican Hat, dit is een rots, die lijkt op een... juist ja!

Hierna reden we weer verder, dit keer naar Goosenecks State Park, dit is een diepe meander in de San Juan River. Dit vonden we ietwat tegenvallen, waarschijnlijk doordat het in vergelijking met al het pracht en praal dat we al eerder hebben gezien niet meer zo'n indruk heeft gemaakt.

Toen we onze weg vervolgden reden we via een super leuke weg met allemaal haarspeldbochten naar boven toe, genaamd de Moki Dugway. Bovenaan gekomen hebben we genoten van een prachtig uitzicht over the Valley of Gods en zagen we zelfs nog wat van Monument Valley.

De laatste natuurstop van vandaag was Natural Bridges Monument. In het zuidwesten van Amerika tref je veel arches (natuurlijke bogen) en ook een kleiner aantal bridges (natuurlijke bruggen) aan. Een natuurlijke brug wordt gevormd door stromend water, terwijl een natuurlijke boog door diverse vormen van erosie kan ontstaan. Bruggen komen meestal voor in ravijnen, terwijl bogen juist vaak hoog en vrijstaand zijn, omdat het vaak gaat om de restanten van kliffen en rotsranden. In dit park hebben we de 9 mile durende Bridge View Drive gereden en zijn wij via een trail naar de Owachomo Bridge toegelopen. Door zo'n trail te lopen beleef je het park een stuk beter dan door er slechts doorheen te rijden! Ondanks de hitte zijn we blij dat we dit gedaan hebben.

Met een korte tussenstop in Blanding voor een snel broodje zijn we vervolgens naar Moab gereden.

Vannacht slapen wij in een Cottage bij Moab Valley RV Resort. Vooraf leek dit ons super leuk maar toen wij de cottage binnenkwamen schrokken we toch wel even hoe klein en heet het was. Alhoewel het er erg leuk uitziet hadden wij geen zin om hier drie nachten in door te brengen. Na kort overleg reden wij weer terug naar de receptie met de vraag of het mogelijk was om de laatste twee nachten te annuleren. De mevrouw achter de receptie was heel vriendelijk maar moest ons helaas vertellen dat dit niet meer mogelijk was omdat we al waren ingechecked. In haar woorden: ‘I'm not in the position to give you a refund', gelukkig is Jacq niet zo zeer op haar mondje gevallen dus de volgende woorden kwamen daaruit voort: ‘Is there someone who IS in the position to give us the refund?'. Mevrouwtje ging gelijk haar baas bellen en wonder boven wonder vond hij het geen enkel probleem en waren de verlossende woorden dat we inderdaad maar 1 nachtje hier hoefden te slapen!

Vol goede moed reden we door Moab op zoek naar een nieuw hotel voor de andere nachten die wij hier zullen door brengen. Na drie hotels zijn binnen gelopen besloten we toch voor het eerste hotel te gaan. Aarchway Inn zag er fantastisch uit en bood zelfs free hot breakfast, wifi, hot tub en een mooi zwembad. Toen we vroegen waar onze kamer was mochten we er zelf eentje uitkiezen. We hebben voor de poolview gekozen en kunnen niet wachten om daar het zwembad in te springen! Bij dit hotel hebben we gelijk een raft-tour voor morgenochtend geboekt, kicken...!

Daarna zijn we naar een onwijs grote supermarkt gereden waar we wat stokbrood, sla, vlees en kolen voor de BBQ hebben gehaald. Want dat is wel weer erg leuk aan deze cottage, we hebben voor deze cottage een heerlijk zitje met BBQ waar we dan ook de hele avond hebben doorgebracht!

Michel

Leuk verhaal! Huisje ziet er idd erg klein uit. Gelukkig hebben jullie dit kunnen annuleren. Ik zie morgen wel hoe het hotel eruit zag :) Veel plezier!

Ina Hakkert

En was het lekker BBQ en? Ben ook benieuwd naar morgen. Knuffel van ons

MattRob (Robert-Jan)

Haha, wij hebben dat ook een keer gehad met een overnachtingsplek, snel annuleren en zelf wat moois uitzoeken. Prachtige dag weer achter de rug, en de dagen in en om Moab zullen vast prachtig worden, het is zo mooi daar !! Ben ook helemaal bijgelezen nu ;-) !

annetteTheo

we zijn net terug . op naar het verhaal van morgen. xxxx