Woensdag 5 september: Moab

Als eerste allemaal bedankt voorjullie reacties op de verhalen,erg leuk om te lezen dat jullie de verhalen met plezier lezen!

Vandaag hebben we een erg relaxte dag gehad, an awesome day! Na beide als een roos te hebbengeslapen in de sauna van Moab werden wij om 7 uur gruwelijk uit onze slaap gehaald door... de wekker.

Tongue out
Om 07.50 moesten wij ons voor het nieuwe hotel melden omdat we werden opgehaald voor de raft-tour! Met een busje werden we vervolgens naar de locatie van Adrift gebracht en kregen wij een reddingsvest en de nodige instructies. Hierna weer in een ander busje richting de Colorado River, toen kon de pret beginnen!

We waren blij met de waterproof moneybelt waar we de camera in hadden gestopt, was deze tenminste niet voor niets aangeschaft.

Wink
We waren met nog twee andere stellen, een stel uit Texas en een stel uit North California, en natuurlijk Alex, onze boatin' river guide! Het was een heel gezellige tour met de nodige grapjes en grollen. Omdat de Colorado River dit jaar erg laag stond was er alleen niet heel veel spanning en sensatie... jammer want daar hadden we ons juist op verheugd!

Halverwege hadden we de kans om uit de raft te springen en hier lekker te gaan zwemmen. Dat liet Jacq zich geen twee keer zeggen en daar ging ze hoor! Weer eentje van de bucketlist; zwemmen in de Colorado River!Dat kan niet iedereen zeggen he!

Cool

Terug bij het hotel konden we gelukkig gelijk inchecken. Hadden we al verteld hoe erg wij in onze nopjes zijn met Aarchway Inn? Werkelijk prachtig, tot nu toe het leukste hotel waar we zijn verbleven, de kamers zijn erg groot:

Voor de middag hadden we Canyonlands N.P. op de planning staan alleen voelde John zich niet erg lekker en hadden we ondertussen ook wel behoefte aan een langer rustmomentje na al dat reizen... we hebben er daarom voor gekozen dit park te laten varen en van ons nieuwe hotel te genieten. Daar is vakantie tenslotte ook voor!De rest van de middag hebben we met een boekje genoten van ons privezwembad (ja papa, het is hier inderdaad nooit druk

Laughing

De hot tub van 102 Fahrenheit hebben wij ook al getest, en is ontzettend fijn:

's Avonds hebben we voor de verandering weer een lekker sushi-restaurantje opgezocht (we love sushi!) waar we weer hebben genoten van de verschillende rolls. Wat het nog leuker maakte is dat we tijdens happy hour binnenkwamen, de meeste rolls waren hierdoor de helft van de prijs! Mjammie!

Terug in de hotelkamer hebben we helaas minder leuke activiteiten verricht. Wij zouden namelijk over anderhalve week in Yosemite National Park in een tent in Housekeeping Camp verblijven voor 2 nachten. Zoals jullie in een van de eerste verhalen waarschijnlijk wel hebben gelezen zagen we hier enorm naar uit. Geweldig, midden in die prachtige natuur, back to basic.

Vanwegede recentenieuwsberichten over het dodelijke Hanta-virus in een ander tentenkamp in Yosemite N.P. waren we al dagen aan het twijfelen of we dit nog wel wilden. Hoewel het risico niet erg groot is zouden wij ons toch niet meer prettig voelen wanneer wij daar zouden overnachten. En stel dat he, you never know! We hebben daarom vanavond de knoop doorgehakt en de overnachting IN het park geannuleerd. We hebben gelijk een suite gereserveerd bij Yosemite Southgate Hotel & Suites in Oakhurst. Helaas een stukje rijden van en naar het park maar dan zitten we wel veilig.

Wink
We willen zo'n fantastische vakantie natuurlijk niet laten uitlopen op een ramp!

Theo

Zwemmen er ook krokodillen in de Coloradorivier? Lekker, warm water zeker? Wat een fantastische en bijzondere omgeving zitten jullie. Ben blij dat jullie dat gebied overslaan waar die Hanta-virus heerst. Heel verstandig van jullie!! Dat Johnny niet zo fit is kan ik me best voorstellen. 't Is heel druk en een heel ander klimaat! Wij zijn sinds vandaag weer terug van de Veluwe. Michel is ook nog een dag en een nacht geweest en dat was heel erg leuk. We hadden prachtig weer. J&J een voorspoedige reis verder!! liefs Theoxx