Donderdag 6 september: Moab

Toen we wakker werden wisten we gelijk al dat deze dag heel anders zou lopen dan we van te voren gedacht hadden... John voelde zich namelijk nog slechter en besloot om lekker in bed te blijven liggen...

Wat echt ontzettend balen was want vandaag stond de Fiery Furnace hike op de planning. Dit is een drie uur lange hike door een gebied in Arhces N.P., genaamd Fiery Furnace (niet omdat het zo heet is maar omdat de rotsen op vlammen kunnen lijken). Omdat Jacq dit al zo lang en zo graag wilde doen besloot ze om dan alsnog, alleen, deze hike te gaan lopen. Stoer he?!

Wink
Bij het visitors center van Achers N.P. moest ik mij melden om de kaartjes af te halen, dit moest al een uur voor vertrek. Vervolgens was het vanaf het visitor center nog zo'n half uur rijden naar het begin van de trail. Daar kwam ze natuurlijk veels te vroeg aan, gelijk een praatje aageknoopt met een stel Hollanders die er ook te vroeg waren. Zij kwamen uit Best, bij Eindhoven. Leuk om alsnog wat aanspraak te hebben als je de hele ochtend alleen zou zijn.
Laughing

Nadat iedereen nog even naar het toilet was geweest ineen vieze pithole (gewoon een gat in de grond wat onwijs stonk, jakkie), dit zou de komende drie uur namelijk niet meer mogelijk zijn, begonnen we dan eindelijk met de hike. Er was een ranger bij die ons voor de komende drie uur de weg zou wijzen en allerlei interessante wetenswaardigheden over het gebied, de flora en de fauna zou gaan vertellen.

Het was gelukkig nog niet zo warm gezien we expres voor de ochtend hike hadden gekozen en de tocht grotendeels in de schaduw werd gelopen. Vooraf werden we al gewaarschuwd dat er in deze hike veel uitdagingen zouden zitten, zo begon het al leuk met door een gat in een grot te kruipen:

Verder moesten we van de ene op de andere rotsformatie springen, overafgronden lopen...:

...door smalle kloven klimmen...:

....en goed ons evenwicht kunnen bewaren!

Het einde van de hike was wel vrij pittig omdat deze midden in de felle zon was en we stukken omhoog moesten klauteren, maar gelukkig was dit door alle energie en adrenaline geen enkel probleem voor Jacq. Wat ontzettend gaaf en leuk was dit, op de helicoptervlucht na,het gaafste wat ze tot nu toe gedaan heeft! En wat blij was ze om dit niet te hebben hoeven missen.

John heeft de ochtend in bed doorgebracht en was hier gelukkig een stuk door opgeknapt! Na de hike zijn we samen nog even door het park gereden, we hebben onder andere Delicate Arch en Balancend Rock bezocht, bijzonder toch hoe zo'n grote rots daar gewoon op kan blijven staan?

Rond een uur of drie waren we weer bij ons hotel en leek het ons een goed idee om hier nogmaals heerlijk van alle faciliteiten gebruik te maken. Dat mocht ook wel na zo'n inspannende (Jacq) en rotte(John) dag.

Tegen de avond zijn we Moab ingereden en hebben we onszelf getrakteerd op een verrukkelijke pasta en pizza. 's Avonds waren we van plan om Expeditie Robinson te kijken via RTL gemist maar om de een of andere idiote reden is dit niet mogelijk vanuit USA. Belachelijk! Dan maar eens kijken wat er op tv is, zijn hier genoeg leuke programma's!

Maaike

Leuke dag weer! Ook zo genoten bij Pasta Jays? :-) De wandeling ziet er echt heel gaaf uit! Veel plezier in en onderweg naar Bryce, hoop dat John dan weer helemaal is opgeknapt!

Jannemieke

Lieve J&J,
Wat hebben jullie in anderhalve week tijd al veel gezien en ondernomen! En het één nog leuker dan het ander, tof hoor! Wij gaan zo zelf op vakantie maar hebben iig op de eerste camping wifi dus ik blijf jullie volgen.
Heel veel plezier nog en beterschap John!
X Jannemieke

Theo

Jacqueline je ziet er heel goed uit op de foto. Ik kan zien dat je van alles zeer geniet. Het Italiaanse eten ziet er ook voortreffelijk uit. Moedig dat je alleen gegaan bent.
Deze tocht was zeer de moeite waard zeker, wat mooi allemaal, maar dat is ieder verslag en de mooie foto's.
Johnny fijn dat je weer bent opgeknapt! Veel plezier!

annette Theo

Lieve J en J.

Wat een belevenissen.Stoer hoor om dat alleen te doen
Maar dat doet Jacq wel even.
Gelukkig is Johnny weer opgeknapt.
Mooie dag morgen .
Liefs Annette.xxxxxxx

Ina hakkert

Hoi Wat jammer nou dat Jon ziek werd hopelijk nu weer beter. Mooi hoor door de rotsen klimmen en klouteren prachtige foto's. liefs xx

Jacqueline

@Maaike: Ja, de Fiery Furnace trail was echt supahdupah cool! Mijn pasta was heeeeeerlijk :-D goede tip weer ;-) John zijn pizza was wat minder; heel dun!

@Jannemieke: Hele fijne vakantie!!!

margadejong@tele2.nl

Ha die Jaqeliene en John.
Ben wel wat laat met reageren jullie zijn inmiddels weer thuis.Wat een mooie foto"s.Jaqelien ik hoop dat je nieuwe baan iets is wat bij je past.gr aan john en liefs van mij Marga