Vrijdag 7 september: Moab - Bryce Canyon N.P.

Na een goed ontbijtje dat bij het hotel zat inbegrepen zijn we rond half 9 in de auto gestapt om weer aan een lange rijdag te beginnen, vandaag hadden we zo'n 6,5 voor de boeg, exclusief tussenstops. Door regelmatig om te wisselen van bestuurders- en bijrijderstoel is dit gelukkig goed te doen! We hadden vandaag ook een aantal leuke stops op de planning staan.

Na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij Goblin Valley State Park. In de vallei staan duizenden wonderlijk gevormde rotsfiguren, de meesten zijn niet meer dan 2 of 3 meter hoog. In 1949 heeft de vallei de naam Mushroom Valley gekregen, omdat veel van de rotsfiguren gelijkenis vertonen met paddestoelen. Later werd de naam veranderd in Goblin Valley; ook dat is een goed gekozen naam omdat je met gemak een heel leger boosaardige kabouters in de rotsfiguren kan zien. We vonden dit een erg leuke State Park en hebben ons hier zeker zo'n uur dik vermaakt. We hadden hier erg veel lolen ook een aantal grappige foto's met deze rotsfiguren kunnen maken.

Tongue out

Hierna was het een half uur rijden om bij Little Wild Horse Canyon, Dit is weer een kloof met hoge verticale wanden die erg dicht bij elkaar staan, waar we weer in konden gaan klimmen. Het wandelpad dat we hebben gevolgd was droogstaande wash waarbij na zo'n 15 minuten de doorgang werd versperd door een heel stel rotsblokken.

We moesten hier overheen gaan klimmen om over de versperring heen te komen en bij de ingang van de canyon te komen. Alleen, toen we bij de rotsblokken aankwamen verstarden wij plots allebei...

Sealed
We zagen namelijk een schorpioen lopen!!!
Surprised
Als helden op sokken maakten wij rechtsomkeert, bang dat er in de rotsen nog meer schorpioenen verscholen zaten. Voor ons helaas geen dus bezoekje aan Little Wild Horse Canyon.

Vanaf deze stop was het nog ongeveer 4,5 uur rijden naar onze eindbestemming, maar wel een erg mooie route. Zo zijn we door Capitool Reef National Park gereden en hebben we op de viewpoints weer genoten van prachtige vergezichten. Het uitzicht lijkt je wel nooit te vervelen, wat een schitterende natuurlandschappen.

Ook de weg van Capitool Reef N.P. naar Bryce Canyon N.P. was erg mooi, we reden op het einde weer via een Scenic Byway, waar we wéér andere rotsformaties tegen kwamen. Gelukkig zijn we ondertussen in een meer groener landschap terecht gekomen want die woestijnen hadden we ondertussen wel weer gezien!

Tongue out

Na al dit moois waren we blij dat we rond een uur of half 6 bij ons hotel/motel/holiday inn waren aangekomen, zo'n lange dag eist toch wel zijn tol! We slapen vanavond in Bryce View Lodge dat slechts enkele meters van het park af ligt. Morgen gaan we fris en fruitig het park verkennen waar we erg benieuwd naar zijn!

Louzie

Haha, leuke foto's hoor!! ;-)
Wat maken jullie toch geweldige dingen mee!
Enjoy!!

x Marlous

Anne

Wat eng, zo'n schorpioen!
Goed om te horen dat John zich weer beter voelt,
Maar knap dat je alleen de hike deed Jacq!
Geniet nu maar weer lekker samen!

Veel plezier, wij wachten met smart op alle leuke verhalen!

Groetjes!

Ina

Ha ha leuk gedaan met de foto's. Komen jullie wel eens mensen tegen onderweg? Op naar het volgende verhaal
liefs van ons

theo

Grappig die rotsfiguren gevormd door de natuur een beetje sprookjesachtig lijkt het wel. Een lange tocht
61/2 uur rijden. Ben benieuwd of het landschap nu ook veranderd. Schorpioenen moet je niet te vaak tegen komen.....nachtmerrie...prettige voortzettingxxTheoxx

Annette

gelukkig is het niet echt zo .Die ene foto van john. Dan had ik medelijden met je Jacq. hahahahahahahaha.We gaan bij M en A BBQ vandaag. En blijven een nachtje slapen.
Woensdag moet ik voor dat plekje naar de huidarts....SPANNEND...
Geen enge beesten meer tegenkomen hoor BRRR..XXXX

Jacqueline

@Ina: Nou, het is nooit ergens druk dus dat is heerlijk! Denk dat we een goede tijd van het jaar uitgekozen hebben... de meeste Amerikaanse gezinnen moeten ook weer naar school!

@Mama: Spannend woensdag, laat je het me per mail even weten hoe het was? En veel plezier bij M&A, lekker dat het in NL ook zulk mooi weer is!