Zondag 9 september: Zion N.P. - Las Vegas

En toen was het alweer zondag... vandaag zitten we precies op de helft van onze reis, wat gaat de tijd toch ongemerkt snel voorbij!

Gelukkig voelden we ons allebei weer wat beter toen we wakker werden, beter maar nog niet top. We waren van plan om vanochtend The Narrows te lopen in Zion N.P., dit is een hike die grotendeels door het water gaat waarbij je soms wel tot je kin in het water loopt! Dit leek ons een onwijs mooie ervaring maar gezien John's zere voet en Jacq's weerstand leek het ons beter om dit voor een eventueel volgend bezoekje te bewaren

Wink

Dit keer was het John die 's ochtends (figuurlijk) een rondje door de kamer danste, vandaag werd zijn droom waargemaakt; we gingen naar Vegas, baby!!!

Voordat we Viva Las Vegas binnen reden hadden we nog een stop in Valley of Fire State Park. Valley of Fire is het oudste state park van Nevada en werd een state park in 1935. Het park dankt zijn naam aan de felrood gekleurde zandsteenrotsen die vooral tijdens zonsopkomst tegen de blauwe lucht in brand lijken te staan.

Op het begin zijn we een paar keer uitgestapt, zo zijn we via een korte trail bij een bekende rotsformatie gekomen en ik ben benieuwd of jullie ook zien waar deze op lijkt:

Verder zijn we nog langs een rotsformatie gelopen genaamd The Beehives, omdat de zandsteenformaties erg op bijenkorven lijken.

Gezien de enorme hitte, het was zo'n 39 graden, hielden we het hierna voor gezien en zijn we snel weer in de airco gaan zitten!

Vanuit het groen wat we in Zion waren tegen gekomen ging onze tocht weer over in woestijn toen we richting Las Vegas reden. Vandaag was tevens een bijzondere dag; we zijn in drie staten geweest! We kwamen vanuit Utah in Arizona terecht en kwamen uiteindelijk in Nevada terecht, het klokje werd weer een uur terug gezet en het tijdsverschil met NL is weer 9 uur. Toen was het moment daar...... vanuit uit niets zagen we opeens het wereldberoemde Las Vegas op doemen, exciting!

Laughing

We reden naar ons hotel toe en liepen het hotel binnen, jeetje wat is alles hier inmens groot! Wij denken dat de Bijenkorf wel zo'n 4 keer (als het niet meer is) in dit hotel past. Om bij de hotel lobby te komen liepen we eerst nog langs allerlei winkels, restaurants en het casino. We keken ons ogen uit! We liepen onder andere langs een heerlijke chocolaterie, waar we vast nog eens voor zullen bezwijken. Onderstaande draak hoort hierbij en is echt helemaal van chocolade gemaakt:

Helaas moesten we ongeveer drie kwartier in de rij staan om ons in te kunnen checken bij het Aria Resort & Casino waar we een kamer hadden geboekt voor 3 nachten, blijkbaar is zondag de drukste dag. Onze kamer is prachtig, toen we de deur open deden gingen automatisch de lichten aan en de gordijnen open, we kunnen alles bedienen met een panel op het nachtkastje, ideaal! We hebben ook een erg leuk uitzicht op de Strip.

Inmiddels was het alweer vier uur en gingen we even een rondje lopen door het hotel, hier zou je zo kunnen verdwalen als je een borreltje teveel op hebt

Wink
. Ook hebben we even binnen gekeken bij ons buurhotel het Cosmopolitan, ook al zo groot en mooi! Via een voetgangersbrug kwamen we bij de overkant van de Strip terecht. We zijn naar de M&M store gegaan waar ze echt weer zoooooveel M&M's hebben in verschillende kleuren en smaken en Jacq heeft gelijk een nieuwe smaak uit mogen proberen; prepsel, die vond ze niet zo.

Voor het diner kozen we Outback Steakhouse uit omdat we hier al meerdere malen over gehoord hadden. Helaas was Jacq lichtelijk teleurgesteld want de krab-avocado steak en de seared ahi tuna die Maaike getipt had, hadden ze juist weer niet! Maar het heeft ons hoe dan ook goed gesmaakt!

Na het diner brachten we een bezoekje naar hotel New York, New York, deze heeft namelijk een achtbaan IN en OM het hotel (gekkenhuis) en we hadden steeds al zin om hier in te zitten toen we dit zagen vanuit het restaurant. Het was een erg leuke rit met genoeg spanning! Hierna liepen we terug naar ons hotel waar we nog even achter een slotmachine gingen zitten:

Omdat Jacq nog niet helemaal fit is besloot zij lekker de rest van de avond op de hotelkamer door te brengen, wat begon met een inspectie van de minibar. Op de prijslijst stond een flesje champagne voor 44 dollar, erg interessant om deze even van wat dichterbij te inspecteren. Verschillende dingen uit de minibar er uitgepakt en daarna weer teruggezet totdat ze plots op het deurtje zag staan: IMPORTANT: automatic mini-bar fully computerized, every item you take out will immediately be charged to your room. Gelijk dus maar naar de receptie gebeld en gelukkig stond er nog niets op de rekening

Tongue out

Ondertussen ging John dan EIN-DE-LIJK in Vegas pokeren, wat hij momenteel nog aan het doen is.. hopelijk komt er straks een blije man de hotelkamer binnen gelopen

Cool

Michel

Ziet er allemaal prachtig uit! Hopelijk komt Johnny straks terug met een flinke bak geld :). Nu kunnen jullie lekker een paar dagen uitrusten.

Groeten Michel

theo

Er komt geen einde aan die prachtige gekleurde rotsen.....
Ik ben benieuwd wanneer de natuur gaat veranderen.
Wij hadden een heerlijk zonnig en warm weekend in Holland. Gisteren naar Noordwijk aan zee geweest.
Heerlijk gezwommen het zeewater was 20.1 graden.
zijn jullie beiden nu weer helemaal hersteld?
groetjes, Theoxx

Ina

Zo had ff tijd om de verhalen van afgelopen weekend te lezen nog niet aan toe gekomen dus nu midden in het drukke wervelende leven van Las Vegas ook wel weer leuk denk ik. Weer hersteld beiden? Hier de 2 heren ook ziekjes verkouden en hoesten zal het rond gaan haha.
Hopelijk winnen jullie daar een dikke pot met geld ben benieuwd liefs Ina

Menno

Veel plezier daar!!!!

Robert-Jan (MattRob)

Zo, moest weer even bijlezen. Prachtige dagen in Zion en Bryce, wel jammer van de 'blessure' en dat jullie je iets minder lekker voelen. Ook wij kunnen ons nog herinneren na alle natuur dat we echt 'toe' waren aan Las Vegas !!! Overigens net terug van een weekje Las Vegas, waarvan de laatste 2 dagen in Aria, prachtig allemaal daar ! Ook steeds lekker overal valet parking doen, is overal gratis (op tip na) !