Woensdag 12 september: Las Vegas

We zijn blij dat we bijna een volle week in Vegas zijn, we hebben hierdoor heerlijk de tijd om even bij te tanken na alle indrukken die we sinds het begin van onze reis hebben opgedaan! Vandaag was weer een hele relaxte dag, rond half tien stonden we op en moesten we helaas onze koffers inpakken om bij het geweldige Aria uit te checken. We kwamen er wel gelijk achter dat, wat we natuurlijk allang vermoed hadden, we onze koffers niet meer dicht kregen! Binnenkort maar even een extra koffer kopen

Tongue out
. Na wat gepuf en gesteun stonden we uiteindelijk gewapend met twee koffers en zes losse tassen klaar bij de valet parking om onze auto op te halen. Gelukkig was er een bellboy bij Tropicana die de koffers en tassen van de auto naar de kamer heeft gebracht, die verdiende duidelijk een goede fooi, wat een held!

De check-in bij Tropicana verliep wat minder voorspoedig... maar wel erg interessant, haha! Toen we onze kamersleutel hadden gekregen liepen we eerst even door het casino om de pokertafels te bekijken, daar aangekomen vroegen we aan de concierge hoelaat de games begonnen. Meneer vertelde ons toen doodleuk dat de pokerroom sinds VANDAAG gesloten was wegens renovatie. Goh, wat leuk om te horen als je vooral naar Vegas komt om te pokeren. Hier waren we dan ook zeker niet blij mee, moet je per se naar een buurhotel toe om geld te verdienen?! Jacq opperde het idee om een klacht in te dienen, dit ook omdat ze heel vaak op internet heeft gelezen dat dit in Amerika vaak gebeurd wanneer het niet naar de zin is en je er dan vaak wat leuks uit kan halen. John vond het prima: ‘als jij dat durft'... uhhh ja natuurlijk durft ze dat!

Cool

Stampvoetend terug naar de check-in balie en verhaal gedaan, we kwamen immers naar Las Vegas om te pokeren en als we van tevoren hadden geweten dat dat in ons hotel niet eens mogelijk was hadden we wel ergens anders geboekt. In eerste instantie was het enige wat ze konden doen de resort fee a 15 dollar per nacht niet chargen. We waren hier nog niet echt tevreden mee... toen kregen we een upgrade naar een betere kamer met mooier uitzicht in een betere toren. De suites waren helaas allemaal al gereserveerd voor een aantal V.I.P.'s die deze dagen kwamen.We mochten de kamer even bekijken om te zien wat we hier van vonden. Eenmaal daar aangekomen wisten we niet zo goed wat het verschil was met de oorspronkelijke kamer, de upgrade zagen we er dan ook niet van in.

Terug bij de balie heeft uiteindelijk de manager nog een gratis lunch aangeboden, die deal namen we gelijk aan! Vanwege een gesloten pokerroom hebben we nu dus een betere kamer (schijnt), gratis lunch tot 50 dollar (en hier hebben we gretig gebruik van gemaakt

Wink
) en geen resortfee. Best een goede deal dachten we zo, zo zie je maar brutale mensen hebben de halve wereld. Al hadden wij liever gewoon een pokerroom gehad die gewoon open was...

Na de uitgebreide lunch besloten we om naar het buurhotel MGM Grand te gaan om daar lekker te gaan zwemmen, de zwembaden schenen daar erg leuk te zijn met zelf een soort van wild water rivier. Alleen stelde dat niet zoveel voor, de stroming ging er langzaam, helemaal als je verwacht om in zo'n wildwaterbaan als dat ze in Centerparcs hebben te belanden.Naeen rondjein deze waterbaan zijn weterug gegaan naar ons eigen hotel om daar van het zwembad te genieten, en dat is gebeurd ook! De temperatuur van het zwemwater was heel erg aangenaam en het was ook helemaal niet druk!

Voor het diner hadden we weer een erg aantrekkelijk restaurant uitgekozen; Todai, een all you can eat sushi & seafood buffet. (Tip Nathalie, al staat RA suhi nog steeds opnummer 1

Wink
).Hier hadden ze wel 40 verschillende rolls maar ook teriyaki en allerlei andere dingen waar we van gesmuld hebben. Vooral het dessertbuffet was weer fantastisch, wel een stuk of 20 verschillende dessert in kleine porties (hier dus wel!
Laughing
) en daarbij kan je denken aan mini creme brulee, lime pie, tiramisu, aardbeien in chocolade, cheesecake, en ga zo maar door. We waren iets te vroeg dus we hebben maar een rondje gelopen door de Miracle Mile shops, leuk om te zien hoe ze hier weer hun best hebben gedaan om het er uit te laten zien alsof je door een donkere straat loopt waar het onweert terwijl je eigenlijk gewoon binnen staat!

Met een volle buik erg hard terug gelopen naar het MGM Grand hotel. We moesten hier op tijd zijn omdat we vanavond naar de voorstelling KÀ van Cirque du Soleil. En wat was dit weer een BELEVING! Werkelijk magnifiek, we hebben nog nooit zo een leuke show gezien. Heel veel acrobatiek en het decor is gewoon zo ontzettend leuk, mooi en goed gemaakt en in elkaar gezet. We hebben hier zo ontzettend van genoten dat we bij terugkomst in het hotel gelijk een nieuwe show van Cirque de Soleil hebben geboekt, vrijdag zullen we naar ‘O' in het Bellagio gaan. Die schijnt ook grandioos te zijn. Mocht je ooit twijfelen om zoveel geld uit te geven aan een show van Cirque du Soleil in Vegas, gewoon doen! Wij zijn hartstikke om.

Marcella

Howdy!

Wat klinken jullie verhalen super zeg en de foto's laten hetzelfde zien. Echt onwijs gaaf gewoon!! Ben helemaal bijgelezen en stiekem wel een beetje jaloers hoor ;-).

Lekker blijven genieten!

xxx

Ina

Zo is dat brutalen hebben de halve wereld goed van jullie. Wij gaan nog een weekendje weg met de caravan (heel wat anders maar ook leuk) Gaan vrijdag avond naar een cocert van Ilse de Lange in Arnhem hebben een camping gevonden in Lieren bi Apeldoorn nu maar hopen dat het weer een beetje mee werkt. Heel veel plezier nog in Las Vegas xxx Ina

Nathalie

Thanks voor de tip! RA sushi staat bij ons, na sushi in Page, ook nog steeds op nr 1 ;-)

Wat genieten jullie daar in Vegas zeg, gaaf! Nog 2 dagen en dan zijn wij er ook :-)

Maaike

Leuke dagen hebben jullie weer gehad! Inmiddels het Vegas-sign al gevonden? Leuk dat jullie zo hebben genoten bij Cirque du Soleil, staat nu ook op m'n lijstje voor volgend jaar! :-)

theo

J&M veel geluk in het Casino! Die brutaliteit ken ik van je
Jacqueline.... Een prettig verblijf in Las Vegas.xxxtheoxxx

Annette

Zo te horen lijkt mij dat Cirque du Soleil ook geweldig. Kon ik maar even om een hoekje kijken.
Dat is genieten he.

Liefs Annette

caroline Beudeker

Ik geniet van jullie verhalen , erg leuk om 's avonds " even op visite " te gaan, veel plezier in Las Vegas .

Robert-Jan (MattRob)

Geweldige dag, en goed dat jullie zijn gaan klagen !! En ook terecht natuurlijk, lekker als je voor het pokeren komt ... Hoe bevalt het Tropicana ? Ik heb al aardig wat hotels in Vegas gehad, maar deze is pas redelijk ge-upgrade, foto ziet er ook goed uit. Hoe verhoudt het zich tov Aria ?

Hebben jullie ook bij Tix4Tonight gekeken, voor korting op kaartjes voor de Cirque du Soleil shows ? Twee weken terug hebben wij hier leuke kortingen kunnen regelen, al moet je wel flexibel zijn met welke show je wilt ...

Heel veel plezier weer !

Trees

Wat is dit weer een mooi verhaal!

Jacqueline

Weer harstikke bedankt voor jullie leuke reacties!

@Maaike: Ja, we zijn er gisteren voorbij gereden alleen was er net een bus gestopt dus besloten we door te rijden, straks nog maar even proberen!

@Robert-Jan: Leuk om steeds je enthousiaste reacties te lezen! Tropicana valt echt in het niets in vergelijking met het Aria, we vinden dit niet zo'n top hotel en zou het dan ook niet aanraden ivm de andere hotels die er zijn! Aan Tix4Tonight hadden we inderdaad ook nog gedacht maar we widen echt per se naar O en dat op vrijdags dus waren iets te kieskeurig ;-)