Vrijdag 14 september: Las Vegas

Hoewel de zon al vroeg begon te stralen begon de dag voor ons niet zo stralend... wakker worden was een regelrechte hel, het leek wel of er iemand met een hamer op Jacq's hoofd bleef slaan. Goed, dat waren dus de nadelige effecten van die open bar van gisteravond. John besloot zijn heil te zoeken aan de pokertafel gezien al het leven uit Jacq was verdwenen deze ochtend. Maar eerst was hij zo lief om een ontbijtje (op bed) te halen bij de Starbucks die, lekker makkelijk, in ons hotel zit.

Toen er, rond een uur of twee, langzaam aan weer wat leven terugkwam in Jacq haar lijf besloot ze om wat Vitamine D te creeren door middel van wat zonlicht. De rest van de middag was gelukkig een stuk aangenamer door bij het zwembad te lezen, zonnen en natuurlijk te zwemmen.

Om vijf uur hadden we afgesproken in de hotelkamer, van daaruit zouden we eerst even naar het wel zo bekende ‘Welcome to Las Vegas'-sign gaan. Gisteren waren we hier op weg naar de Outlets al voorbij gereden alleen waren er toen twee bussen gestopt vol met toeristen dus voelden wij er niet veel voor om achter in de rij aan te sluiten. Iedereen wilt natuurlijk op de foto dus het is hier echt wachten op je beurt. Na een minuut of vijf was het voor ons eindelijk: ‘SAY CHEEEESE'.

We reden verder naar een andere buurt in Las Vegas want we wilden vanavond graag bij Naked Fish's eten. Dit is (weer

Wink
) een sushi bar en grill en hier hadden we van verschillende pokeraars al veel lovende woorden over gehoord in Nederland. Dit is ons nieuwe nummer 1 van sushi-tokos in Amerika! Erg lekker, en ook leuk om een keer Aziatisch personeel te zien in een sushi-tent. In Nederland lijkt dit heel normaal maar hier hadden we het nog niet eerder meegemaakt. We hebben de rolls uitgekozen op basis van de aanbevelingen van onze serveerster en we hebben weer gesmuld.

Na het eten zijn we naar de Stratosphere Tower en The Venetian gereden. The Venetian is weer zo een leuk thema hotel waar het net lijkt als of je door Venetië loopt. Je kan hier zelfs, net als in Venetie, een gondel nemen. Alleen gokken wij dat de prijzen, net als in Venetie, errug hoog zullen zijn. Jacq heeft hier tevens een heerlijk 'ijsje' uitgeprobeerd. We zijn al verschillende Frozen Yoghurts zaakjes tegen gekomen en nu werd het wel eens tijd om het te proeven. Dit was selfservice, je pakt een bakje, kiest je smaakjes en dan is het vullen maar! Bij de toonbank staat een weegschaal en dan betaal je uiteindelijk weer voor de inhoud. De smaken Raspberry en Cheesecake vielen in de smaak!

Toen was het weer zo ver! Op naar het Bellagio voor onze laatste voorstelling van Cirque du Soleil. En we hebben weer genoten. Erg leuke acts en heel bijzonder dat ze dit grotendeels met/in een waterbassin doen. Verder verklappen we niets! Na beide shows te hebben gezien zijn unaniem tot het oordeel gekomen dat KA de absolute winnaar is. Mocht je dus niet kunnen kiezen, raden wij die aan!

Morgen vertrekken we weer uit the city of sins en hebben we weer een lange maar ook erg leuke rijdag voor de boeg! Jacq is wel weer aan wat natuur en rust toe maar John had hier zeker nog wel een maand of langer willen blijven! De eindbestemmingvan morgenis nog onbekend, dit hangt af van de tijd die we in Death Valley door gaan brengen! Nu fijn de binnenkant van onze oogjes bekijken, toedels!

theo

Het eten ziet er voortreffelijk uit! Ik ben jaloers op jullie
zwempartij en een dagje zonnen. In het Amerikaanse
Yosemite Nationalpark in Californie is de hantavirus uit-
gebroken. Wens jullie een prettig en indrukwekkende res toe. Groetjes Theo xxx

Victor

Geweldige reis tot nu toe. Elke ochtend probeer ik het verslag te lezen! Ben wederom jaloers en kan niet wachten tot ik zelf weer voeten op Amerikaanse bodem mag zetten. Ga zo door!! Groeten vanaf een ietswat woelige Noorse zee.

Victor

Geweldige reis! Ben jaloers en kan niet wachten tot ik zelf weer voeten mag zetten op "American soils". Ga zo door. Groeten vanaf de ietswat woelige Noorse Zee.

Victor

Ahh nu is hij twee keer gepost :P rot internet aan boord!!! Nou, boodschap was duidelijk denk, groetjes Vic

Robert-Jan

Lekker relaxed dagje; hadden jullie even nodig ! Wist je dat die Gondels in Venetian nog best meevallen qua prijs ? Slechts $ 16pp. Volgende keer ga ik wel met John mee, ik kan me er ook makkelijk een maand vermaken hoor ;-) ! Veel rijplezier morgen !

Marcella

Hahaha oops! Dat is het nadeel van een open bar ;-) maarja je hebt in ieder geval een leuke avond gehad!

Xxx

Edwin Otto

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, leuke schrijfstijl en een topteam zover zo te lezen!
@john, lukt het pokeren een beetje?

Tania

Lieve John en Jacq,
Ik heb alle verslagen aan een stuk door gelezen. Ik ben er echt voor gaan zitten, lekker de tjid genomen. En dat was maar goed ook want wat is het genieten om te lezen wat jullie mee hebben gemaakt.
De helft is al voorbij, maar het is nu al een onvergetelijke reis.
Wat een fantastische trips hebben jullie gemaakt en geweldige foto's. Ik weet uit eigen ervaring dat foto's nooit de lading van het zelf ervaren kunnen dekken. Dus het moet daar echt ge-wel-dig mooi zijn.
Ik weet jullie te vinden als ik ook ooit zo'n reis kan gaan maken met Ralph.
En heerlijk om te lezen dat jullie even bij hebben kunnen tanken in Las Vegas, dat moet ook echt een belevenis zijn.
Ik zie jullie volgende reisverslagen met veel plezier tegemoet. En ik wens jullie voor de volgende helft veel plezier en veiligheid toe. Geniet!!!!!!
Enneh... welke tas is het geworden ;) ??

Tania

Ik ben vergeten te schrijven dat jullie er echt heel goed uit zien!!