Zaterdag 15 september: Las Vegas - Lone Pine

Weer een enerverende dag achter de rug. Veel gezien, gedaan en gezweet! Om negen uur stonden we weer met de koffers, vanaf nu dus drie stuks, bij de uitcheckbalie en waren we klaar voor vertrek. Nog even snel een ontbijt bij de Starbucks gehaald die we in de auto hebben opgegeten. Van de bruisende stad Las Vegas zijn we gereden naar de Vallei des doods (Death Valley). Maar voordat we hier binnen reden hebben we nog even een bezoekje gebracht aan het laatste dorpje van de bewoonde wereld, Pahrump. Hier hebben wat te eten en te drinken gehaald voor onderweg. We reden weer door prachtige rots landschappen en zijn onderweg ook nog de grappige Joshua Trees tegen gekomen:

Wat je hier ook veel langs de weg ziet zijn de garage sales of garden sales, een soort van vlooienmarkt vol met oude meuk.

Death Valley is de heetste, droogste en laagste plek van heel Noord-Amerika. Op 13 juli 1913 is er een temperatuur van 57 graden Celsius gemeten in Death Valley, op 15 januari datzelfde jaar was de laagste temperatuur gemeten van -9 graden Celsius. Het kan hier dus aardig oplopen! En dit hebben we geweten, pfff wat was het WARM! De hoogst gemeten temperatuur van vandaag was 115 graden Fahrenheit, dit staat gelijk aan 46 graden Celsius.

Bij aankomst in het park reden we als eerst naar Dante's View. Vanaf Dante's View heb je een geweldig uitzicht over Death Valley. Dankzij de hoge ligging (bijna 1700 meter boven de vallei) is de temperatuur hier in de zomer een stuk aangenamer dan in de lager geleden gebieden. Het wit wat je op de foto ziet is een zoutlaag.

Vervolgens reden we naar het volgende uitzichtpunt, vanaf de parkeerplaats was het nog een korte klim naar Zabriskie Point. Zabriskie Point is een van de heetste plekken op aarde en wordt gekenmerkt door zijn pastelkleurige golvende duinlandschap waar zo goed als niets leeft.

Daarna hadden we zin om te golven, helaas hadden we niet de juiste course uitgekozen hiervoor:

Devil's Golf Course is een enorm veld vol met vreemd gevormde zoutkristallen. Deze kristallen zijn door wind en regen geboetseerd. De laag met kristallen is meer dan 300 meter diep. Je kunt er niet over lopen, waardoor je een ‘duivel' moet zijn om hier te kunnen golfen.

Het zoutmeer met de weinig hoopvolle naam Badwater ligt 855 meter onder de zeespiegel. Het staat daarmee zelfs in de top tien ter wereld. Het is een grote zoutvlakte waar de korst van het zout op talloze plaatsen is gescheurd door de zon. Ook hier leeft heel erg weinig.

Onze laatste sauna was bij Mesquite Flat Sand Dunes. Naast veel rotsen heeft Death Valley ook veel zand. Zelfs zoveel dat er duinen zijn die je ineens midden in het landschap ziet liggen. Deze ‘lopen' zelfs (ze worden door de wind verplaatst).

Gezien we vannacht pas rond twee uur gingen slapen waren we beide erg moe en hadden we geen zin meer om te rijden. We besloten daarom rond half zes bij het plaatstje Lone Pine te stoppen en hebben daar eerst een heerlijke pizza gegeten bij de Pizza Factory.

Vervolgens begon de klopjacht naar een overnachtingsplaats. Op tripadvisor hadden we de twee beste hotels van het stadje opgezocht en zijn hier vervolgens naar toe gereden. Balen, bij allebei geen kamers meer! Vervolgens kregen we bij nummer drie te horen dat het ons 165 dollar zou kosten mochten we daar een nacht willen vertoeven. Dit vonden we iets teveel van het goede, zoveel hebben we nergens nog hoeven betalen. Na bijna alle hotels in het plaatsje te hebben gehad was er gelukkig nog voor een beetje redelijke prijs een kamer vrij bij Motel Mt. Whitney.

Vanavond houden we het rustig, we zijn beide erg moe en verlangen naar ons bedje.

theo

Wat een verschil met Las Vegas. Een interessante natuur
waar jullie in belandt zijn. Rust lekker uit en dan weer naar de volgende verrassing. groet theo xxx

Corrie

Iedere ochtend is dit het eerst wat ik lees Jammer he john geen LV meer (Je kunt de winst gewoon overmaken hoor haha)Maar dit zo te zien is ook heel mooi en het is allemaal heel apart wat jullie zien.Maar ik beleef het mee das ook al heel leuk.Veel plezier nog samen ik wacht met spanning op jullie volgende verhaal xxx

Wil Lepelaers

Wat een prachtige foto's weer. Jullie zullen bij thuiskomst wel een prachtig fotoboek gaan maken. Vwwl plezier hoef ik jullie niet te wensen, want dat hebben jullie al!!

Robert-Jan

En, rustig gehouden vannacht ;-) ? Ben benieuwd hoe dat hotel bevallen is, ziet er een beetje 'shabby' uit op de foto's, wat een verschil met Vegas !

En had graag mee gaan golfen, maar stond gisteren zelf op de golfbaan hier, is vast een stuk prettiger dan jullie course daar. Mooie foto's weer, van wederom een heel bijzonder stukje Amerika !

Nick

Hoi Jacq en John, het blijft heel leuk jullie verslagen te lezen. Wat een woestenij en bloed heet, tijd voor een frisse duik lijkt me. Een heel verschil met Vegas. Wij kijken uit naar jullie volgende verslag. Groetjes Nick en Lyda

Annette

Mooi weer om te lezen .
Komt er nog een 4de koffer bij.? hahahaha.
Straks lekker zwemmen zeker?

Liefs Annette.xxxxxxx

Annette

Oja ik was wat vergeten. in Zaandam is een nieuw tapas restaurant.
Gaan wij ook eens uit proberen he...........

Marco (AllesAmerika markro)

Howdy vakantiegangers,

Leuk om jullie zo te kunnen volgen tijdens jullie reis via dit verslag. Veel plezier en een goede reis verder.

Groet, Marco.