Zondag 16 september: Lone Pine - Yosemite N.P. (Oakhurst)

Oeps, we laten jullie veels te veel foto's zien... we zijn nu door onze fotoruimte heen!

Vandaag hebben we een super mooie dag achter de rug, waarschijnlijk de mooiste van de hele reis (al is dit nog een nek-aan-nek race met de schitterende dag in Page). Omdat het naast een mooie, ook een erg drukke dag was hadden we de wekker al vroeg gezet vanochtend. Om zeven uur ging hij af, omdat we beide niet zo lekker geslapen hadden bleven we toch nog maar een uurtje liggen. Het was inderdaad een beetje een ‘shabby' hotel Robert-Jan, maar het was schoon en er stond een bed in en dat was het enige waar we gisteravond behoefte aan hadden

Tongue out
. Uiteindelijk reden we om negen uur Lone Pine uit, een uur later reden we Bishop binnen. Hier zijn we naar een Nederlandse bakker gereden op aanraden van Maaike (thanks voor de tip!). Het was hier veel groter en drukker dan we hadden verwacht, een daverend succes van onze landgenoot. We hebben hier een heerlijke sandwich voor de lunch en pastry als onbijt gehaald, dit was echt smullen!

Toen we onze weg vervolgden kwamen we wéér ander landschap tegen! Waar we gisteren nog door het dode woestijn landschap reden kwamen we nu deze fraaie natuur tegen, dit verveelt echt nooit:

Onze volgende stop was Mono Lake, dit is een van de oudste meren van heel Noord-Amerika en heeft een oppervlakte van 150 km². Gedurende het lange bestaan van het meer zijn er grote hoeveelheden mineralen en zout vanuit de omringende bergen het water ingestroomd, hierdoor zijn de zogenaamde tufa's (kalksteentorens) ontstaan waar dit meer om bekend staat. Wederom een schitteren aanzicht. We hebben hier in alle rust nog even rond gelopen (dit was nadat de bus vol Japanners waren vertrokken) en genoten van deze mooie natuur.

Hierna zijn we naar het spookstadje Bodie gereden, een erg spannende tocht! Voordat we in het stadje aankwamen moesten we nog zo'n half uur over een onverhard pad rijden, dit was veel hobbel en gebobbel. But it was worth it. Bodie is een verlaten goudzoekersstad en er staan nog ongeveer 200 gebouwen waar je lekker naar binnen kan gluren. Erg bijzonder om doorheen te lopen en weer een mooie ervaring.

Toen we wilden gaan zijn we nog in de verkeerde auto gestapt... gelukkig kwam deze niet zo ver:

Na Bodie was het eindelijk tijd voor Yosemite N.P.! Via de Tioga Road reden we Yosemite N.P. en konden gelijk al genieten van hoe prachtig dit park is:

We hebben een korte stop gemaakt bij Tenaya Lake, welke wordt beschouwd als een van de mooiste meren in de Sierra. We hadden onze reishanddoeken al klaar liggen maar helaas was het water veels te koud om in te zwemmen. Jammer, want dat had ons wel stoer geleken! Het was overigens overal erg fris in Yosemite, waarschijnlijk omdat we ondertussen wel wat hogere temperaturen gewend waren

Wink

Hierna zijn we gestopt bij Olmsted point, een erg indrukwekkende plek. Hier hadden we een mooi uitzicht op de Tenaya Canyon en tevens was er een goed uitzicht op Yosemite Valley. Jacq is de rotsen opgeklommen heeft de foto technieken die ze van Clint heeft geleerd proberen toe te passen, oordelen jullie maar of het gelukt is

Cool

Inmiddels was het al half zes en moesten we toch echt gaan opschieten wilden we voor zonsondergang bij ons hotel zijn. Onze tent bij housekeeping camp hebben we moeten annuleren vanwege het hanta-virus waardoor we nu in een hotel buiten Yosemite (Oakhurst) slapen. Helaas heeft het Hanta-virus onze voorpret wel enigszins bedorven, we hadden namelijk onwijs veel zin om in het park zelf te overnachten maar we stelden onze eigen veiligheid toch in een iets hoger vaandel.

Vanaf de Tioga Road reden we verder op de Big Oak Flat road en als laatste de Wawona Road. Op het begin van de Wawona Road konden we stoppen voor een sublieme ‘tunnel view'. Je hebt hier een ontzettend mooi uitizcht op El Capitan en Bidalveil Fall, met Half Dome op de achtergrond.

Rond half acht kwamen we aan bij Southgate hotels & suites en besloten we gelijk in te checken. Even snel de kamer bekeken en daarna in het stadje nog snel wat sushi naar binnen gewerkt. De kamer bevalt ons prima, lekker groot in tegenstelling tot die van vannacht. Verder zijn de sauna en fitness 24 uur per dag geopend en kunnen we tot 10 uur 's avonds genieten van de hot tub en het zwembad. Morgen gaan we dit dan ook zeker doen!

Steph

Super mooi! Leuk om je verhalen te lezen :-)

Nog veel plezier!!!!!

Ina

Hoi weer een prachtig verhaal dank jullie wel. Clint Eastwood niet tegen gekomen lijkt wel een film zo'n verlaten stad ze hebben daar wel leuke auto's !!!
liefs Ina

Robert-Jan

Hahaha, gelukkig wel goed geslapen dan ;-) ! Ik ben al niet zo van shabby (maar soms heb je geen keus), maar een slecht bed heb ik echt bloedhekel aan !

Wat een prachtige dag, wat een prachtige foto's en wat een lange dag ook vooral. Het bakkertje in Bishop kennen wij uiteraard ook, echt heerlijk ! Bodie hebben wij tot nu toe steeds overgeslagen, maar misschien toch eens een keertje langsrijden, als we in de buurt zijn.

Alhoewel het tentenkamp jullie leuk had geleken, hadden wij er vorig jaar 2 nachten gereserveerd, maar zijn na 1 nacht al vertrokken ... Wat een drama vond ik dat. Maar goed, ik ben misschien een beetje te verwend ! Veel plezier weer !

Annette

Weer een plezier met de heerlijke verhalen. Geweldig de foto met de oude auto .JACQUELINE WIL JE VOOR ALLE ZEKERHEID NOG EVEN BIJ HET VLG VERHAAL VERMELDEN HOE LAAT JE PRECIES AANKOMT OP SCHIPHOL.XXXXX
LIEFS MAMA

Joris

Mooi verhaal weer! Als jullie nog nieuwe foto's willen laten zien kan je misschien die van de eerste blogs tijdelijk verwijderen? Dat deed ik altijd met reisblogs :-)

Veel plezier nog!

Maaike

Jullie hebben er weer een hele lange, maar mooie reisdag op zitten. Weer heel anders dan de omgeving in Utah, Nevada en Arizona! Veel plezier in Yosemite en ook lekker genieten van de hot tub en relaxen ;-)

Tania

Whihihi 'Toen we wilden gaan zijn we nog in de verkeerde auto gestapt... gelukkig kwam deze niet zo ver' :D:D:D