Maandag 17 september: Yosemite N.P. (Oakhurst)

Weer hartstikke bedankt voor jullie leuke en enthousiaste reacties, altijd leuk om te lezen en voor ons weer de juiste motivatie om te blijven schrijven!

Vandaag hebben we ervoor gekozen om wat rustiger aan te doen, dat vele gereis breekt je zo nu en dan ook wel eens op. Bij dit hotel zat een ontbijt inbegrepen tot tien uur dus hadden we om half negen de wekker gezet, het ontbijt was aan de magere kant maar wel erg leuk. Zo kon je zelf je wafels maken, dit hebben we dan ook gelijk uitgeprobeerd!

Na genoeg energie naar binnen te hebben gewerkt zijn we nog even achter priceline gaan zitten, we hadden namelijk nog geen hotel voor onze laatste twee nachten in LA maar helaas vanochtend ook niets gewonnen. Hierna zijn we gelijk vertrokken richting Yosemite omde Mariposa Grove bezoeken. In Yosemite staan de hoogste levende bomen op aarde. Deze Giant Sequoias zijn te vinden in Mariposa Grove. Deze Giant Sequoias worden ook wel Sierra Redwoods genoemd. Dit vanwege de rode stam van deze bomen. De grootste boom is ongeveer 90 meter hoog. De Grizzly Giant heeft een van de grootste omtrekken ongeveer 28 meter en 9 meter doorsnede. De oudste boom in Mariposa Grove is ongeveer 1900 - 2400 jaar oud.

Bij de South Entrance te zijn aangekomen werd ons aangeraden om bij het Visitor Center van Wawona te parkeren en van daar de shuttlebus naar Mariposa Grove te pakken omdat het daar nog wel eens kon tegenvallen met parkeergelegenheid. Voor ons was dit dus precies het tegenovergestelde! Bij het Visitors Center hebben we onsuccesvol tien rondjes op het parkeerterrein gereden en toen waren we het beu. We besloten de gok te wagen en zelf naar de Mariposa Grove te rijden, daar hadden we gelijk een plekje te pakken. Gelukkig, want het was inmiddels al half 12.

Via de 'Big Tree Tram tour' konden we langs alle beroemde bomen geleid worden. Jacq zag allemaal mensen richting het tourbooking-tentje lopen dus die trok een sprintje om hen voor te wezen

Wink
. Door wat onderzoek thuis wisten wij namelijk al dat er elk half uur een tour zou zijn op basis van ‘first come, first served', gelukkig heeft het sprintje (met een bijna val) geholpen en konden we met de tour van 12 uur mee.

Als je in het bos van de Giant Sequoias bent, voel je je klein. De bomen worden niet saai of gewoon, ze blijven hoog, groot, gigantisch! Voor we het wisten waren we een uur en een kwartier verder en was de tour weer ten einde. Zeker een aanrader mocht je ooit in Yosemite komen!

Toen we weer in de auto zaten was het inmiddels twee uur en wilden we eigenlijk nog naar het beroemde uitzicht van Glacier Point, alleen zou dit in totaal weer drie uur rijden zijn (heen en terug) en kozen we er daarom voor om lekker naar het hotel terug te gaan. Gisteren hadden we immers ook al onvergetelijke uitzichten kunnen genieten. De rest van de middag hebben we lekker gelezen en gezwommen bij het zwembad en in de hot tub, ook heerlijk!

Omdat het in dit stadje lastig is om onder een vette hap uit te komen zjin we naar de supermarkt gereden voor avond eten, we hebben hier een magnetronmaaltijd gehaald waar we ook smakelijk van hebben zitten eten. Erg verwend, maar op een gegeven moment heb je geen zin om weer uit eten te gaan

Tongue out

Morgen verlaten we Oakhurst en zullen we richting San Francisco rijden, het einde komt nu echt in zicht en dat vinden we beide super jammer. Nog maar even niet aan denken, we hebben nog vijf volle dagen te gaan! Gelukkig zijn we net geslaagd voor een hotel in LA, via Expedia hebben we een hotel in Beverly Hills gereserveerd, weer vlakbij Farmer's Market / The Grove. Hier zijn we onze reis begonnen en dat beviel ons zo goed dat we hier ook graag wilden afsluiten.

Robert-Jan

Heerlijk dagje, de Sequoia's zijn inderdaad geweldig (wat een watjes; had je ook kunnen lopen ;-) !) en middagje relaxen is ook niet verkeerd. En wat betreft uit eten gaan; heel herkenbaar !! Morgen lekker naar SF, geweldig ;-) !

Nathalie

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen! We zitten vlak achter jullie in Death Valley ;-) Gisteren in Vegas hebben we jullie sushi tip opgevolgd in het winkelcentrum, leuk om nu eens van alles te kunnen proberen! Geniet nog even van alles wat nog gaat komen!!

Michel

Ziet er allemaal erg mooit uit! Geniet nog maar lekker van het laatste weekje!

Groeten,
Michel

theo

Hoe bestaat het dat daar zo'n wisselende natuurschoon is. Werkelijk prachtig. Jullie hebben een hele mooie vakantie om naar terug te kijken. groet Theo xxx

Steph

Geniet nog maar van de laatste 5 dagen! Enneuh..als je ergens nog cinnamon kauwgom tegen komt...please!!! :-D

Ina

Nou dat waren zeker hoge bomen vangen ze ook veel wind?
Trouwens nog een speldje tegen gekomen in Hard Rock cafe??? Jeetje de laatste week alweer de tijd vliegt geniet er nog ff van knuffel van ons

Annette

Mijn Allerliefste dochter.
Superleuk al jullie verhalen. Maar ik verlang wel naar je hoor.1 maand is wel lang. Maar ik geniet als jullie ook
genieten, Liefs Annette

Weer geweldig. heel leuk.
Liefs Annette

B & M

Heee jacq en John!

Leuk om julle verhalen weer te lezen! Wat maken jullie een hoop mee en wat zien jullie veel mooie dingen!

Wat is de tijd snel gegaan, het zit er al weer bijna op. Geniet er nog even van!! Heel veel plezier!

Xx