Dinsdag 18 september: Yosemite N.P. (Oakhurst) - San Francisco

If you're going to San Francisco
Be sure to wear some flowers in your hair
If you're going to San Francisco
You're gonna meet some gentle people there

Vandaag voor ons maar denkbeeldige bloemen in 't haar, maar wij gingen wel naar San Francisco! Wat een leuke stad, weer heeeeel anders dan LA, San Diego & Las Vegas uiteraard. Maar de korte tijd dat we er zijn is goed bevallen.

Vanochtend zijn we vroeg uit de veren gegaan want de auto rit naar San Francisco duurde 4,5 uur. Het eerste gedeelte van de rit ging nog door de bergen en daarna een mooi (en weer ander) landschap met allemaal gaarden, zo kwamen we langs maisvelden en heeeeel veel pistacheboomgaarden...?

Aan de kant van de weg zagen we opeens een kraampje staan waar je verse aardbeien en pistachenootjes kon kopen, hier zijn we snel afgeslagen om dit lekkers te halen. Doordat we door al die nootjes en aardbeien zo vol zaten besloten we dit maar als onze lunch te zien

Wink

Na 3,5 uur kwamen we aan bij Fairfield, hier zijn we naar de Jelly Belly Factory gegaan. We hebben hier een leuke tour door de fabriek gevolgd waar we alles te zien en te horen kregen over het productieproces van de Jelly Belly. Interessant en leuk om te doen. We moesten ook verplicht een hoedje op wat er erg grappig uit zag (John wilde hier niet mee op de foto tot grote spijt van Jacq

Tongue out

Er is zelfs een 'art gallery' waar allemaal schilderijen hangen, gemaakt van Jelly Belly's:

Toen we na 40 minuten klaar waren gingen we nog even naar de giftshop toe, daar zag Jacq Harry Potter Jelly Belly's (beter bekend als smekkies in alle smaken). Ze kon het niet laten een smaak uit te proberen en koos voor de ‘kots'-smaak, welke ook niet zo lekker was

Sealed

In Fairfield was ook nog een Victoria's Secret waar Jacq nog graag even naar toe wilde om de laatste aankopen te doen en ze is weer goed geslaagd. (Voor jou ook, Maaik!) Hierna was het nog een uur rijden voordat we in San Francisco waren. We hebben een klein foutje gemaakt toen we San Francisco in reden en geven Tom maar de schuld. Op een gegeven moment zagen we allemaal tolhuisjes staan waar je dus moest betalen om de stad binnen te komen, alleen niet op de rijstrook waar wij op reden. We konden ook onmogelijk van baan verwisselen want dit werd afgeschermd met stenen muren, of te wel we konden geen kant op. Bleek dus dat we op de bus en carpoolstrook reden. Wat een blamage! We duimen nu maar dat we geen boete naderhand krijgen....

Undecided

De komende twee nachten zullen we slapen in een hotel op Lombard Street, een erg leuk gedeelte van San Francisco en vlakbij Fisherman's Wharf. Geen super hip hotel maar erg verzorgd en zeker in de stijl van deze stad, we zijn blij met ons hotel en hij valt ons hartstikke mee! De prijzen in San Francisco waren namelijk enorm hoog toen we zochten naar hotels in deze stad. Dit was nog een van de 'goedkopere' hotels (al is dit ons duurste hotel van de hele reisvoor 140dollar per nacht), maar wel met gratis parkeerplek waar je normaal al zo'n 30 dollar per dag extra voor moet betalen. Gelukkig een goede keuze!

We hebben bij aankomst gelijk maar ingechecked om ons om te kunnen kleden in de kamer, want wat is het KOUD hier! Gelijk de nieuwe spijkerbroeken uit de koffers getrokken en een vest aan, dit zijn we niet gewend. Ondertussen was het alweer etenstijd dus besloten we naar Chelsea Street te lopen, de man van de receptie had getipt dat hier allerlei leuke restaurantjes zaten. We liepen langs Naked Fish (bijna gelijknamig met die heerlijkesushitent in Vegas)en besloten toch nog maar een keer voor sushi te gaan. Eigenlijk moeten we het even in de verslagen terug lezen want volgens ons eten we dit zo'n een keer in de twee dagen, haha!

Nathalie

Haha, alweer sushi ;-)
Wij hebben afgesproken geen sushi meer te eten maar of we dat ook na kunnen komen... :p

Het hotel is wel ok dus? Gelukkig maar! Geniet er van!

Ina

Leuk een WhatsApp zo vroeg in de morgen en dat uit Amerika dat het kan he? Maar ik heb het ff terug gelezen en idd het stond er in haha super van jullie.
liefs Ina

Robert-Jan

Heerlijk zeg ! Wat een mooie dag in deze geweldige stad. Enne, carpool strook klinkt ok, want jullie zaten met 2 personen in de auto ;-) ? En grappig bij Jelly Belly, nooit geweten !