Donderdag 20 september: San Francisco - San Simeon

Van onze vier weken in Amerika leek de kustroute ons het minst leuk. Niet omdat we wisten dat we weer huiswaarts gingen, dat is per definitie al niet leuk, maar omdat het ons niet zo spectaculair leek. Maar, dit hadden we zwaar onderschat! Tegen alle verwachtingen in hebben we weer een super toffe dag gehad! We vragen ons af of Amerika ook ooit zal tegenvallen?! Vast niet, en daarom een goede reden om nog eens terug te keren

Cool

Gisteravond hadden we op de laptop even gekeken wat er onderweg van San Francisco naar Los Angeles allemaal te doen was. We waren er samen al snel uit wat we vandaag gingen doen, hierover later meer. San Francisco konden we vanochtend nog niet gelijk los laten dus we besloten nadat we om half 10 hadden uitgechecked, nog even toeristje uit te hangen. Ons hotel was op Lombard street, deze straat staat bekend als de meest bochtige straat van de wereld, hoewel dit slecht een klein stukje van de gehele straat betreft. Het stukje is slechts één huizenblok lang, maar telt acht scherpe haarspeldbochten. Hier wilden we natuurlijk ook zelf doorheen hebben gereden dus daar gingen we hoor! Onderaan nog even een foto gemaakt als bewijsmateriaal:

Na weer wat heuvels op en af te hebben gereden kwamen we aan bij de Alamo Sqaure. Hier hebben we de Painted Ladies (geschilderde dames) bekeken, zes Victoriaanse huizen op een rijtje die ook gekend staan als de ‘Six Sisters'. Deze huizen met de felle kleuren zijn goed onderhouden en geven een idee van de architectuurstijl die in San Francisco overheerste tijdens de tweede helft van de 19e eeuw. Ze zijn natuurlijk ook bekend van de begin tune van de serie Full House!

We zijn weer de stad uitgereden, ditmaal niet via de bus/carpoolstrook en reden naar de leukste boardwalk van Amerika; Santa Cruz. We hadden allebei hartstikke veel zin in de leuke attracties, met name de achtbanen, aangezien we allebei thrill seekers zijn zaten dus we al opgejut in de auto. Onderweg zijn we gestopt bij 7 eleven om een croissant en ice coffee als ontbijt te halen, we hadden inmiddels al gierende honger. Daar aangekomen waren we beide beteuterd; het vakantie seizoen was al voorbij dus de boardwalk was alleen nog maar in het weekend geopend.

We hebben toen over het strand gelopen wat overigens ook niet vervelend was, want dit zag er weer prachtig uit:

En hebben een potje airhockey gespeeld in de arcade hal:

Een korte onderbreking van de tour bij een shoppingmall vlakbij Santa Cruz om vervolgens via Highway 1 naar Monterey te rijden. Highway 1 is zeker niet de snelste route om van San Francisco naar Los Angeles te rijden, maar wel zéér de moeite waard! De lange, soms smalle en kronkelige Highway 1 biedt prachtige uitzichten. Weer eens wat anders dan 70 mile alleen lijnrecht naar voren rijden.

In Monterey hebben we een rit gedaan langs de 17-Mile Drive. Langs deze rondweg hebben we veel leuke en interessante dingen gezien, zoals prachtige cipressen (soort bomen), zeeleeuwen op de Seal Rock, vele vogels waaronder aalscholvers op de Bird rock en natuurlijk de schitterende kust.

Jacq heeft hier een hechte vriendschap gesloten met Babbel:

Babbel is net zo grappig en nieuwsgierig

Wink

Voor een bezoek aan de 17-Mile Drive wordt aan het begin van de route een entrance fee gevraagd van ong. $ 10,-. Het voordeel wel dat hiermee ook het aantal bezoekers gereguleerd wordt. Er mag maar een beperkt aantal auto's per dag de 17-Mile Drive op.

Daarnaast maken we onze nieuwe titel, light chasers, meer dan waar! Rond zonsondergang vonden we dat we toch echt wel genoeg hadden gereden voor vandaag en strandden we in het plaatsje San Simeon.

Hier zijn we gestopt bij het Silver Surf Motel en hebben we voor een hele mooie prijs een hotelkamer met kingsize bed gehuurd. We hadden een kamer toegewezen gekregen op de eerste verdieping maar na een vriendelijk verzoek konden we gelukkig alsnog op de begane grond terecht. Dit is toch een stuk fijner met onze, inmiddels loodzware, koffers.

Ons diner vond plaats in een seafood & steak restaurant op loopafstand van het hotel. Hier heeft John een heerlijke steak gekozen en Jacq ging voor zalm, we hebben erg smakelijk en romantisch gegeten met als afsluiter een heerlijke creme brulee. Dit hadden we wel verdiend na weer zo'n lange dag.

Annette

Nog een paar dagen,Dan is jullie droom Amerika droom uit.
Dan kunnen jullie genietend terugkijken naar de fotos en nagenieten van alles wat je met eigen ogen zag .
...MAAR GENIET NU NOG MAAR......

Liefs Annette .xxxxxx

Wil Lepelaers

Als de foto's al zo prachtig zijn, hoe moet het dan in het echt zijn!! Dat is niet aan te geven, denk ik.
Geniet nog maar even, het is hier een ietsiepietsie minder mooi !!!

theo

Wat zijn dat mooie foto's die van het strand met de rotsen! Heel professioneel! Hebben jullie nog in de zee gezwommen? Prettige reis vandaag! groet Theo xxx

Robert-Jan

Prachtig mooi daar, zeker als je geen mist hebt onderweg (hebben wij twee keer gehad ...). Bij jullie ziet het er fantastisch uit ! Enne ... De 17miles drive rijden, en dan geen foto's van, en zelfs niet minimaal even schrijven over, een van de mooiste en bekendste golfbanen ter wereld !! Pebbles Beach !! Mijn grote droom om daar ooit nog eens te spelen (maar $ 650 voor een rondje vind ik toch wat te ....). Maar voorruit, het is dat jullie het zo naar je zin hebben ;-) !

B&M

Hee jacq en John!

Leuk verhaal weer! Met mooie foto's! Wat zien jullie een hoop mooie dingen zeg! Ook leuk dat je er een nieuwe vriend bij hebt ;-)

Het verhaal van gisteren over Alcatraz was ook interessant om te lezen!

Heel veel plezier nog verder, helaas zit het er al bijna op :-( Dan hebben we geen verhalen meer om te lezen! :-(

Xx