Zaterdag 22 september: Los Angeles

Dat was het dan, ons reis is nu echt voorbij. De koffers zijn weer gepakt, de handbagage staat klaar en de laatste reisgegevens heeft de receptioniste voor ons uitgeprint, oftewel: klaar voor vertrek. Hè, wat ontzettend jammer! We hebben nog totaal geen zin om weg te gaan en de vier weken zijn voor ons echt voorbij gevlogen. Amerika is echt een top vakantieland en wij zijn het er over eens dat wij hier zeker nog een keer terug gaan keren.

De laatste dag hebben we volop benut. De wekker ging weer lekker vroeg, om acht uur stonden we op. We zijn rustig opgestaan, een broodje en banaan gegeten en om half tien stonden we voor de entree van Universal Studio's Hollywood.

Toen we een kaartje hadden bemachtigd zijn we direct helemaal naar achteren gelopen, hier zijn namelijk de achtbanen en de meeste mensen beginnen gewoon vooraan wat er in resulteert dat de wachtrijen bij de achtbanen nu nog niet zo lang zijn. En dit klopte gelukkig ook, voor Mummy the ride hoefden we maar tien minuten te wachten, we gingen gelijk nog een keer.

Hierna wilden we naar Transformers maar hier was al een wachtrij van 45 minuten, we dachten er verstandig aan te doen om dan eerst in Jurassic Park te gaan omdat we hier maar 10 minuten moesten wachten en deze waarschijnlijk ook langer zou worden...

Jurassic Park is een soort achtbaan die ook een stuk door het water gaat, erg leuk maar je wordt wel super nat! Scheelt weer dat je hier met deze temperaturen ook zo weer droog bent

Laughing

Toen hier uit kwamen wilden we nu toch echt naar Transformers maar de rij was inmiddels nog langer geworden. We moesten nu 90 minuten wachten maar vonden dit echt zonde van de tijd en zijn dus maar naar de volgende attracties gelopen.

Wat we beide ook erg leuk vonden was de Universal Tour, hier ga je in een soort busje door de sets van Hollywood. We hebben hier veel verschillende filmsets gezien, waaronder imitatie New York, Jurassic Park, het Wilde Westen en laten we vooral ook niet Wysteria Lane van Desperate Housewives vergeten.

Ook hebben we hier King Kong 4D gezien, ook weer super goed in elkaar gezet.

Bij deze rit ging het er nogal wild aan toe, maar wij hadden gelukkig de goede bus uitgekozen!

Ook hebben we de show Water World gezien, dit was vroeger ook Jacq's lievelingsfilm. Erg leuke show met veel stunts.

Toen we alles hadden gezien was het alweer drie uur en was ons buik al aardig aan het knorren, we besloten maar voor de laatste keer in de Amerikaanse traditie mee te gaan.

's Middags bij het hotel nog bij het zwembad gelegen en rond een uur of zes gingen we naar The Grove. Hoe we de vakantie begonnen zijn gingen we deze ook weer afsluiten; met een heerlijk diner bij de Cheesecake Factory. Weer kregen we een buzzer en konden we een half uur winkelen/rond lopen voordat deze af ging. Er speelde een bandje op het plein, wat zorgde voor een erg leuke sfeer.

Natuurlijk ook de beroemde cheesecake (white chocolate with raspberry) uitgeprobeerd en deze was goddelijk! Mmmmmm.

We besloten naar de film ‘End of Watch' te gaan met Jake Gyllenhaal, erg vette film over twee agenten in South Los Angeles. Een aanrader, mocht deze in Nederland gaan draaien

Wink

Morgen dus weer op naar huis, hopelijk gaat onze vlucht gewoon want we kunnen hem niet vinden op de website van Los Angeles Airport, erg vreemd! Maar volgens de site van schiphol komen we gewoon nog aan dus we zien het daar ter plekke wel.

Tot in het koude kikkerlandje allemaal!

Groetjes,

John & Jacq

B&M

Hee jacq en John!

Jullie hebben een leuke laatste dag gehad zo te lezen! Lijkt ons ook een erg leuk park en de cheesecake met witte chocolade.....hmmmmm! Kon je geen stukje meenemen? ;-) Jammer dat het er nu echt op zit voor jullie. Zal wel ongelofelijk snel zijn gegaan. We willen jullie alvast een hele fijne terug reis toe wensen en we spreken elkaar snel weer.

Goede reis!

Xxxx

Theo

Lieve Jacqueline en Johnny,

Mama en ik hebben genoten van jullie uitgebreide reisverslagen! Prachtige reis en heel avontuurlijk.
Erg interessant om te volgen. Jammer dat het voorbij is voor jullie, maar het is allemaal goed verlopen zo te lezen. Wij wensen jullie een goede vlucht en zien jullie
morgenmiddag op Schiphol!!

groetjes Annette en Theo

Maaike

Haha, ik kijk naar de eerste foto en dacht; waarom draagt Jacq een hoofddoek? Maar na nog eens goed kijken ben je dat helemaal niet ;-)

Geniet nog even van de laatste uren in de USA, verheug me op een fotoavond!!!

Trees

Wat heb ik genoten van jullie verslagen en foto's, nu moet ik afkikken! Wat is de maand snel omgegaan maar war zullen jullie nog een napret hebben. Ik wens jullie een hele veilige vlucht toe.

Ina

Hoi Een hele goede terugreis bedankt voor jullie verhalen zal ze missen. Liefs Ina

Robert-Jan

Met veel plezier meegelezen, fantastische reis geweest en een mooie laatste dag in Universal ! Inmiddels wsl al in de lucht, dus onderweg al naar Nederland ! Hopelijk een beetje slapen en dan sterkte met de jetlag !