Maandag 25 mei 2015: Vancouver

Vandaag hadden we verwacht voor het eerst van de bergen met de prachtige natuur en mooie vergezichten te kunnen genieten. Na een betere nacht (ditmaal slechts om 3.30 uur wakker geworden) stonden we om 7.00 uur op om ons klaar te maken voor een dagje Grouse Mountain. Grouse Mountain is een van de North Shore Mountains van de Pacific Rangers nabij Vancouver.Grouse Mountain's piek is meer dan 1200 meter hoog. In de winter kan je hier uiteraard geweldig wintersporten maar in de zomer staat deze berg bekend om het geweldige uitzicht over de stad, de roofvogels en de wereldbekende lumberjack (houthakkers) shows.

Helaas viel dat voor ons vandaag een beetje in het water dankzij dikke mist die vandaag boven Vancouver hing. Afgelopen zondag waren er in een ander gedeelte van British Columbia (Cache Creek) heel wat erge overstromingen dankzij een storm en waarschijnlijk was dit nog het staartje er van (ik kan mij iets soortgelijks herinneren in Viet Nam, wij hebben blijkbaar iets met stormen op onze vakanties...) We liepen vanuit ons hotel richting Canada Place omdat daar de shuttlebus om 9.00 uur zou vertrekken. Onderweg nog even bij 7/11 gestopt voor wat flesjes water en bij een koffietentje voor een ontbijt to go.

Via Stanley Park reden we over de Lions Gate Bridge richting Grouse Mountain. Onderweg vertelde de chauffeur nog een aantal interessante weetjes en feitjes over het gedeelte waar we door reden.

Zoals jullie zien hangt de mist al gelijk in de bomen en toen we met de gondola naar boven gingen werd het alleen maar erger, van het uitzicht was helemaal niets te zien (ik denk dat we maximaal 2 meter vooruit konden kijken). Maakte het dan wel weer spannend ;-). We besloten als eerste naar de beren toe te lopen omdat we daar een 'ranger talk' konden bij wonen. Hij vertelde ons onder andere waar de beren vandaan kwamen. Ze waren beide wezen en waren totaal ondervoed gevonden, op een gegeven moment waren ze zo gewend aan de verzorging dat zij niet meer terug de wilde natuur in konden. Sinds dat moment leven ze op Grouse Mountain. Ook hebben we wat meer geleerd over de beren in het algemeen.

Hierna wilden we de 'Birds in Motion' show bijwonen maar helaas ging deze vanwege de mist niet door. Hier zouden we verschillende soorten roofvogels waaronder diverse uilen (oehoeeeee) te zien krijgen. Ze waren bang dat de vogels de weg niet terug konden vinden wanneer ze de show door lieten gaan. Pech voor ons. Dan maar een lekker kopje koffie in het restaurant. In het restaurant zagen we continue mensen uitgeput, bezweet en natgeregend naar boven komen die er voor hadden gekozen om de berg te beklimmen in plaats van de gondola te nemen. Respect hoor. Het valt sowieso op dat de mensen hier super sportief zijn, bijna iedereen loopt in een legging en sportschoentjes op straat en je ziet in elk park en verder wel mensen sporten (lees; fietsen, hardopen, skaten).

Om 12 uur vertrokken we weer om de beroemde Lumberjack Show bij te wonen. Dit bleek achteraf meer een komedie-show te zijn dan het echte werk. Ach, het was best vermakelijk en we hebben er in ieder geval iets van meegepikt moeten we maar denken

Wink

Hierna namen we snel de gondola naar beneden want we hadden wel genoeg gezien van Grouse Mountain. Beneden aangekomen moesten we nog een uur wachten totdat de shuttlebus ons weer naar Vancouver bracht dus liepen we ondertussen richting de wolven. Maar die besloten zich lekker niet te laten zien ondanks wat gekke wolf-imitaties van Jacq.

Terug in Vancouver knorde onze maag al behoorlijke en laten we nou net een foodcourt zien bij Canada Place. Een food court is een verzamelplaats van restaurants met een gedeelde zitruimte. Het doel van een food court is om te voorzien in de verschillende eetbehoeftes van een groepje mensen, maar toch de mogelijkheid te bieden om gezamenlijk te eten en te proeven van verschillende keukens.In Nederland is het food court concept nog niet zo bekend als in Canada, Amerika en menig ander land.Na een rondje hebben gelopen besloten we toch voor onze favo lunch te bezwijken. Mjammie!

Gezien we toch al in Gas Town waren leek het ons wel leuk een stukje door te lopen en China Town te bekijken. Deze gedachten hadden we een tijdje volgehouden totdat we bij het einde van Gas Town een hoekje om moesten en daar allemaal tuig zaten zitten. Dit waren voornamelijk junkies en zwervers. Het werd door ons hotel al beschreven als onveilig en zo voelde we ons daar ook. Hier wilden we niet langs en/of doorheen lopen. Gelijk maar rechtsomkeert en China Town moest het maar zonder ons doen.

Dan maar een stukje slenteren door Gas Town, wat winkeltjes af en daarna dankbaar gebruik maken van happy hourrrrrrr (wat je onder het begrip 'happy' mag verstaan: 5 dollar voor een biertje/wijntje in plaats van de gebruikelijke 10 dollar; Canada isduur!).

Inmiddels was het alweer 5 uur en wilden we even onze bergwandelschoenen en daypack dumpen in het hotel. Ook zouden we vanmiddag een fax krijgen van Travelland met daarin de definitieve pick up tijd voor morgen ochtend. Gisteren moesten we namelijk bellen zodat we het tijdstip te horen zouden krijgen dat ze ons morgen ophalen om naar de camper te brengen. Gisteren gaven ze 9.30 aan maar dat vonden we toch wel erg laat en hadden we gevraagd of het niet eerder kon. Eenmaal bij het hotel bleek dat ze het dus vervroegd hadden naar 9.00 uur. Al ietsje beter

Smile

Na onze voetjes wat rust te hebben gegeven liepen we ons hotel weer uit op zoek naar een lekker eettentje. We kwamen terecht bij een super klein, lokaal, Japans restaurantje. Er was plek voor een man of 10 maar het storm met de take-outs. En ook niet zo gek want het was voor Canadese begrippen relatief goedkoop voor een hele goede kwaliteit! Dit soort tentjes vinden wij altijd erg leuk om te mogen ontdekken en maken zo onze reis weer wat specialer.

Rarara, wat hadden wij?

We kijken uit naar morgen, dan kan deroadtrip officieel beginnen! We weten dus nog niet of we internet zullen hebben, maakt ons eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit, enige is dat we mogelijk niet gelijk kunnen bloggen maar dat merken jullie vanzelf

Smile

Duimen jullie met ons mee dat het weer wat opklaart en wij hopelijk kunnen genieten van een heerlijke BBQ voor onze camper in de stralende zon?

Liefs J&J

Marcella

Veel plezier met de roadtrip!!

theo

Een beetje pech zo nu en dan, hopelijk wordt het weer gauw beter! Jullie zitten al volop in het ritme van de vakantie, merk ik. Leuk verhaal van de maandag. Goede reis met de camper!
Wij bereiden ons voor op de reis naar Malta. Ben benieuwd of wij jullie daar verder makkelijk kunnen volgen. J&J heel veel plezier en een veilige tocht!xxx

annette zondag

genieten in jullie prachtige Camper, en wij sturen wel wat zon van Malta naar jullie toe . xxx

Wil Lepelaers

Geweldig zoals jullie genieten en niet alleen met het eten!!!!

Trees

Wederom genoten van de verhalen en foto's. Natuurlijk duim ik voor mooi weer voor jullie

P.S voor je moeder
Annette stuur je ook wat zon naar Hengelo, want het is hier nu koud

Michel

Mooie trip! Jammer dat het zo mistig was.
Veel plezier straks met het ophalen en de eerste rit in de camper!

Robert-Jan

Mooie dag weer; jammer van de mist ... Dat is ook de reden dat wij dat ooit niet gedaan hebben ... Verder lekker dagje; morgen echt op pad !

Victor

Ik zag dat jullie reis verhalen bij mijn oud email adres waren gekomen. Ziet er allemaal goed uit zeg! Hebben jullie geen ramen gegeten bij dat Japans restaurant? :P