Woensdag 27 mei: Whistler - Wells Gray

We hadden een goede eerste nacht gehad in de camper! Nog wel wakker geworden van de kou want we gingen met alleen een laken slapen en het koelt ’s nachts erg snel af in de bergen. Maar gelukkig konden we snel een deken over ons heen gooien. Rond kwart over zes ging Jacq er als eerste uit en besloot wat foto’s up te loaden en een beginnetje te maken aan een nieuwe blog. Rond 7 uur ging ook John er uit en ging de fluitketel op het vuur voor de verse koffie. Tijd voor ons ontbijt. Met fleecetruien aan namen we weer plaats aan onze picknicktafel en hebben we wat brood van, Griekse yoghurt met honing, verse jus en een kop koffie verorberd.

Na het ontbijt wilden we gaan douchen, het lukte alleen niet in een keer om warm water te krijgen maar uiteindelijk kregen we het voor elkaar! Weer fris en fruitig gingen we naar de waterpomp want inmiddels was onze watertank voor 1/3 vol. Helaas was het een handmatige pomp en was deze niet bestemd om de camper bij te vullen. Hopelijk kan dat bij de volgende camping dan wel.....? Wel nog een flesje water gevuld met vers water uit de bergen!

Rond 9 uur kwamen we aan bij onze eerste langere hike (ong. 3km) van de vakantie, de Nairn Falls trail. Omdat het nog zo vroeg was kwamen we echt helemaal niemand tegen, heerlijk!

Deze trail duurde ongeveer anderhalf uur en ging langs de zeer snelle Green Riverr, het was uitkijken geblazen want een verkeerde stap en je lag er in.

Na driekwartier kwamen we uit bij de Nairn waterval, wederom een indrukwekkend gezicht.

We begonnen de trail met onze fleece en korte broek aan maar tegen de tijd dat we bij de Nairn waterval aan kwamen kon deze lekker uit. Het zonnetje is ook hier in Canada doorgebroken! Jeej! Na een paar minuten rust en een slok vers bronwater liepen we weer terug naar onze camper. Het was een mooie wandeling en ook voor John gelukkig goed, zonder pijn in de knie, te doen. Tegen het einde kreeg hij een beetje last van zijn knie maar toen waren we er gelukkig al.

Vanuit Nairn Falls Provincial Park begonnen we uiteindelijk rond half 11 aan de rit naar het Wells Gray Provincial Park. Onderweg kwamen we over kronkelende bergwegen en passeerden we smalle houten bruggen. Het was een lange route (ongeveer 400 kilometer, 5,5 uur), maar onderweg zijn er aantal leuke plaatsen waar we een stop hebben gemaakt.

Net buiten Pemberton ligt het mooie Joffre Lakes Provincial Park waar we een korte stop hebben gemaakt. Dit was zeker de moeite om te bezoeken. Het Lower Joffre Lake is maar zo'n 5 minuutjes wandelen van de parking en hier is een mooi zichtpunt waar we lekker op een bankje van het uitzicht en het zonnetje hebben genoten.

Toen we verder reden kwamen we langs Duffy Lake Provincial Park, waar we wilden picknicken gezien het inmiddels alweer lunchtijd was. We zagen alleen net een bus aan komen rijden en omdat we geen zin hadden in een bus vol toeristen sloegen we deze stop maar over. Even verder weg stopten we op een mooie plek langs de weg, toverden we onze campingstoeltjes tevoorschijn en hebben we een broodje gesmeerd.

Vier en een halfuur to go ;-). Tomtom -> nuttige plaats -> tankstation en gaan met die banaan.

Rond 6 uur kwamen we bij onze nieuwe campground aan en we zagen eindelijk een goede waterpomp! Gelijk vullen die tank want hij zat al op 1/3. Gelukkig was het vrij simpel om te doen: slang er in hangen en kraan open gooien en wachten tot de 125 liter vers water zijn bijgevuld.

Er stond weer een BBQ op de planning maar helaas begon het te stormen. Knus hebben we voor het eerst ons keukentje gebruikt en wat stukken vlees en vis in de pan bereid, stokbroodje en wat sla er bij en de Koning eet niet beter!

Wel gezellig slapen zo die regen op het dakje :-) en we hebben gelukkig een super mooie dag gehad!

Robert-Jan

Heerlijke dag, en prachtige foto's ! Op en top genieten !

Trees

Wat een mooi verslag was dit weer en de foto's zijn prachtig. Wat gezellig om zo in de natuur te ontbijten en genieten van alles. Wens jullie nog vele mooie dingen toe en uiteraard kijk ik weer uit naar jullie volgende verslag/foto's.

Wil Lepelaers

Ja, je zit daar niet op een groep toeristen te wachten, die stilte is heerlijk. Dank weer voor het mooie verhaal.

Bart

Supermooie watervallen! En wat relax om zo wakker te worden en dan zo te ontbijten!