Donderdag 28 mei 2015: Wells Gray

Vanmorgen stonden we lekker uitgeslapen om een uur of 7 op; We waren gisteren al vroeg naar bed (het regende dus er kon geen fikkie worden gestoken). Je kan slechter wakker worden…

Na een prima camping-ontbijtje hadden we een druk programma voor de boeg, dus snel de weg op!

Rijden is hier absoluut geen vervelende onderneming: Onderweg kom je ontzettend mooie stukken natuur tegen. Eerst rij je door het bos met bomen van een meter of 40 hoog, dan rij je een stuk de berg op en zie je in de verte bergen met nog besneeuwde toppen en vervolgens tijdens een afdaling rij je al kronkelend weer de grote vlaktes op met hier een daar een houten huis. Prachtig!

De eerste bestemming voor vandaag is Helmckens Falls Range alwaar we een paard-rij tocht gaan maken. Jacq wil al jaren, iedere vakantie, heel graag paard rijden (We hebben een soort J&J-vakantie-code waar we zeggen: “Dat is mijn droom”, en dan moet deze ook echt ooit in vervulling gaan, bij deze). John had nog niet eerder op een knol gezeten, dus het was enigszins spannend voor hem. Eerlijk gezegd zag John er ook een beetje tegenop (“Wat moet je nou op zo’n beest?!”). Eenmaal daar aangekomen moet ik (John) eerlijk zeggen dat het toch vrij vermakelijk is, de paarden vlogen niet alle kanten op en sturen en galopperen ging ook best prima (Ok: 3uur lang is wel erg veel van het goede…). Voordat we vertrokken vertelde de instructrice ons dat ze geregeld beren tegen kwamen en dat ze die dan rustig voorbij lieten lopen en niet stopten om foto’s te maken. De verwachtingen waren dus meteen hoog: Gaan we hier dan voor het eerst een wilde beer zien? Maar helaas, aan het eind van de tocht nog steeds geen beer tegen komen! Wel een aantal markeringen en sporen in bomen (blijkbaar klimmen die beesten in bomen), dat dan weer wel…

Na een leuke tocht was het was het tijd om de rest van Wells Gray National Park te ontdekken. Inmiddels is het hier 29 graden met een super strakke lucht, je kunt dus alle natuur nóg beter zien én genieten van het lekkere weer! De volgende items op de planning waren een aantal watervallen. Ik probeer te bedenken hoe ik deze ga omschrijven maar ik denk dat in dit geval het welbekende “A picture says more than a thousand words” veel beter van toepassing is (en zelfs dan is het nog moeilijk in te schatten hoe mooi natuur eigenlijk kan zijn), ik zou zeggen: Enjoy!

Helmcken Falls

Dawson Falls

Spahat Falls

Omdat het vandaag een vele malen mooier weer is dan gisteren zitten we nu lekker buiten op onze campground met een koud biertje en een lekker wijntje, en wordt er vandaag uiteraard wel gebarbecued en een mooi fikkie gestoken.

Voordat ik er een einde aan ga breien wil (namens on beide) zeggen dat we het erg leuk vinden om alle enthousiaste reacties op de blogs te lezen, dank daarvoor! Voor degenen die graag ook de binnenkant van de camper wilden zien: We gaan proberen om een leuk filmpje te plaatsen, mits het gejatte/brakke internet ons dat toe laat. Voor nu: Tot morgen!

Michel

Je had je cowboy tenue wel kunnen meenemen Johnny! Erg mooie foto's!

Bart

Haha Johnny op een knol! Go Go Cowboy ????

Wil

F A N T A S T I S C H !!!

Maaike

Leuke verhalen en supermooie foto's!

Mirjam

Echt super wat jullie daar meemaken en zien, echt een hele mooie ervaring! Prachtige natuur. En ja ja, jacq heeft eindelijk paard gereden!! Lang op gewacht ;-) fijn dat het jullie zo goed bevalt!! En wat een mooie camper, en gloednieuw, wat wil je nog meer!

Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.

Xx

Jannemieke

Oooh ik wil ook paardrijden in Canada! Supertof! Geweldige foto's jongens, enjoy!
Liefs X

ina hakkert

super hoor mooie foto's xxx

Anne

Geweldig, mooie foto's ook! Wat een avonturen allemaal, heerlijk!

Trees

Je kan haast de geuren van de natuur en het gekletter van de watervallen horen. Hoe is het inmiddels met de spieren en het zitvlak na 3 uur paard paardrijden, hihih.
Groetjes uit mooi Hengelo!

Robert-Jan

prachtige foto's !! Volop genieten ! En ik begrijp dat ook niet van die paarden, maar goed ;-)

Victor Brinkman

Flinke paarden zeg! Had je geen zadelpijn na 3 uur? :P