Dinsdag 2 juni 2015: Yoho N.P. - Lake Louise

LET OP: Omdat we een paar dagen geen internet hadden hebben wij nu twee dagen achter elkaar gepost, het klopt dus dat je twee mailtjes hebt ontvangen maar vergeet die van gisteren dus niet te lezen ;-)

Toen we vanmorgen, nog vrij vermoeid, uit Yoho weg reden regende het behoorlijk, dit bleek al een voorbode voor de rest van de dag.

Vandaag rijden we richting Banff National Park, alwaar we het bekendste meer van Canada gaan bezoeken: Lake Louise. Al eerder deze reis hoorden we een aantal Canadezen praten over dit meer, en hoe dit hun lievelings meer was, en dat ze hier hun ski vakanties houden.

Na een rit van ongeveer een uur, komen we bij het stadje Lake Louise aan en regent het nog steeds. Eerst hebben we een kop koffie gedronken in de hoop dat de regen zou stoppen. Helaas bleek dit ijdele hoop; Dan maar in de regen richting dit meer.

Toen we daar aan kwamen bleek het al vrij druk en hadden we het laatste camper parkeer plekje. Na een paar minuten lopen kom je bij het wereldberoemde Lake Louise, met aan het meer een gigantisch luxueus hotel: Fairmont Hotel. Ok, het is een mooi meer, maar heel eerlijk: Er zijn véél mooiere meren in Canada te vinden, die ook nog veel minder toeristisch zijn. We snapten dus niet waarom mensen hier zo lyrisch over zijn… Misschien was het met wat mooier meer wel mooier geweest? Dan maar even het hotel in en wat winkeltjes bekijken, Jacq sneakt nog even naar boven om te zien hoe de kamers er uit zagen, maar het bleef bij de gang omdat er geen kamers open waren.

Van te voren dachten we een tijdje bij Lake Louise te kunnen blijven, maar omdat het eigenlijk een beetje tegen viel waren we met een uurtje weer weg. We besloten een kijkje te nemen bij Moraine Lake wat 30 minuten van Lake Louise vandaan ligt. Het is een korte, steile, wandeling naar het uitkijkpunt maar dan heb je ook wat: Een prachtig uitzicht op het door bergen omringde Lake Moraine; Naar onze mening al mooier dan Lake Louise.

Inmiddels is het al een uur of half 2 en krijgen we aardig honger. Tevens balen we een beetje dat deze dag wat sneller verliep dan we dachten en er was niet veel meer te doen in de omgeving, wat ons doet twijfelen; Gaan we richting de camp ground (in Lake Louise) of rijden we verder door richting Banff? Omdat we vrij moe zijn van het vele rijden en reizen besluiten we voor optie 1 te gaan; We rijden richting de camping. Onderweg halen we wat ovenmaaltijden (lasagne) zodat we ook geen moeite hoeven te doen om eten klaar te maken in de regen. De rest van de middag en avond doen we vrij weinig; Even lekker uitrusten dus, en morgen weer vroeg op pad!

theo

Een beetje grijzig allemaal deze dag! Was de Lasagne lekker?
Eindhoven Airport is allemaal heel erg meegevallen. Geen lange rijen en de auto werd goed bewaakt. Ik wens jullie morgen een zonnige reisdag....en de andere dagen natuurlijk ook

ina hakkert

Ja af en toe kan het ook tegen vallen he ? Bedankt voor jullie verhaal We gaan hier zoals het lijkt een warm weekend tegemoet dus met de caravan erop uit naar Giethoorn zin in. Lees maandag jullie verhaal weer xxxx

Mirjam

Leuk weer om te lezen wat jullie hebben meegemaakt de laatste dagen! Hopelijk knapt het weer snel op!

Groetjes!

Wil Lepelaers

Jullie zitten in de buurt van Nova Scotia daar zijn wij een paar keer geweest i.v.m. familie bezoek. Ook prachtig. Daar is het kleinste postkantoortje van de wereld geweest, en de vissers vangen erg veel lobsters, ook lekker op de barbeque!!

Wil Lepelaers

Sorry, het postkantoortje is er nog! Nova Scotia doet erg Schots aan, is ook een ruig land, leuk om alles mee te mogen maken met jullie, dank daarvoor!!

Trees

Weer genoten van jullie verslag, nu maar wensen dat de zon ook bij jullie schijnt. Hier schijnt de zon volop en al lekker warm