Woensdag 3 juni 2015: Lake Louise - Banff N.P. (Calgary)

Vanochtend gingen we er bijtijds (half 7) uit om met gierende banden weg te rijden uit Lake Louise; zou het weer vandaag weer beter worden?

De weergoden hadden ons dansje genegeerd, het bleef bewolkt en het zag er ook niet erg naar uit dat het op zou klaren. We reden vandaag naar het volgende Nationale Park: Banff. Je kan hier vanuit Lake Louise komen via de Trans-Canada Highway of middels de Bow Valley Parkway. Die laatste kozen wij en deze weg volgt de Bow River en heeft veel mooie uitkijkpunten en uitstapplaatsen. Op deze route krijg je al gelijk een goede indruk van de flora en fauna van dit gebied. We kwamen ook direct meerdere wapiti’s tegen die, net als wij, net wakker werden.

Omdat het weer steeds slechter werd was het niet echt aantrekkelijk om te stoppen en rond te kijken, we zijn daarom alleen even kort bij Baker Creek uitgestapt. Stelde niet zoveel voor.

We hadden twee nachten in Banff op de planning staan maar besloten direct naar de campground te rijden om de tweede nacht te cancellen, we hadden immers in Lake Louise geleerd dat wanneer je voor 11:00u annuleert je nog een refund krijgt. Zo gezegd, zo gedaan.

Inmiddels hadden we onderweg al een té gekke invulling van deze regenachtige dag bedacht: We gaan lekker shoppen bij CrossIron Mills! Dit zijn grote outlets in Calgary. Zo’n twee uurtjes rijden vanaf onze campground. Met een lekker muziekje erbij kwamen we hier uiteindelijk om elf uur ’s ochtends aan.

De rest van de dagbesteding spreekt voor zich: Die werd volop benut in de outlets. Met volle handen en bijbehorende tassen kwamen we ‘thuis’. We zijn beide goed geslaagd! (We durven niet meer naar ons creditcardlimiet te kijken).

Hopende dat het weer wat opgeklaard was stapten we in de camper, het was nog steeds bewolkt maar regende niet meer. Vlakbij Canmore zagen we een bord langs de weg dat er bij het visitors center gratis Wi-Fi was, even snel de laatste twee blogs uploaden en we gingen weer verder.

Rond 7 uur waren we aangekomen op de Tunnel Mountain campground in Banff. We hadden een erg mooi plekje met uitzicht op de grandioze bergen, en alsof het zo moest zijn brak het zonnetje door.

We bereidden een pittige Tika Masala en bespraken door wat we morgen wilden zien en bekijken. Wordt vervolgd!

annette zondag

jou kennende zit het wel goed met dat limiet.xxx

Theo

Zo, ik ben weer helemaal bij met jullie verhalen. Dat warmwaterbad lijkt me heerlijk. Het is overal lekker rustig zo te zien. Puur natuurgebied natuurlijk. Prettige reis verder en succes met jullie verhalen! gr. Theoxx

Wil Lepelaers

Zo'n outlet staat mij ook wel aan!!!!