Vrijdag 5 juni 2015: Glacier N.P. - Revelstoke

Uitgeslapen werden we vandaag om half 10 wakker, we deden onze ogen open en het zonnetje lachte ons tegemoet. De lamellen in de keuken draaiden we open en wow, wat stonden we toch supermooi. Voor het ontbijt hebben we twee bammetjes met Philadelphia en tomaat gesmeerd en deze lekker op de picknicktafel opgegeten.

Voordat we vertrokken hebben we eerst een tijdje van de stralende ochtendzon genoten, Jacq met haar boek en John met zijn fysio-oefeningen (op de tafel ala karate-kid style).

Omstreeks 11 uur vertrokken we ditmaal richting Revelstoke, via Glacier N.P. over Highway 1 en Rogers Pass, weer een mooi stukje snelweg.

Bij de ingang van Glacier N.P. stapte we even uit om de parkmap te pakken en te zien wat we in Glacier konden doen, we zagen een aantal leuke stops en hike die we wel wilden wandelen. De rit door Glacier ging alleen iets sneller dan voorzien want alles was nog dicht. Hopelijk hadden we meer geluk in Mount Revelstoke N.P. die wij nog zouden passeren voordat we in het stadje Revelstoke aankwamen.

Dat was het geval. Als eerst stapten we uit om de Giant Cedars te bekijken, dit kon middels een interpretive trail van een half uurtje. Dit was leuk om te zien maar hadden we natuurlijk ook al in Yosemite (Californië) gezien, dus geen nieuw natuurschoon voor ons ;-).

Daarna kwamen we uit bij de Skunk Cabbage Trail, met een groot parkeerterrein en een schoolbus die daar geparkeerd stond. Een schoolklas kwam net het bos uit lopen en zou gaan picknicken. Wat leuk als je zo je schooltijd kan doorbrengen! Wel wat anders dan een uitstapje cultureel Amsterdam waarbij we de verschillende soorten gevels leerden…

De Skunk Cabbage trail was een wandeling van 1,5 km door een soort van moeras waar je de vegetatie goed kon bekijken, ook kon je, als je goed oplette, bijzondere vogelsoorten en kikkers spotten. Die hebben wij alleen maar gehoord.

Na het park reden we door naar het stadje, we stopten even bij het visitors centre om te kijken of ze in deze buurt toevallig aan para-gliding deden; dat was het geval en we belden gelijk even over de mogelijkheden. Vandaag was helaas vol en we zouden morgen eventueel kunnen. Later maar even overleggen wat we gingen doen want John was nog niet overtuigd.

Na wat door het centrum van het stadje te hebben gelopen zijn we gestopt bij Denny’s voor een kleine snack omdat we de lunch hadden overgeslagen, uiteraard is in Canada, net zoals in USA, niets klein en zaten we gelijk vol voor de rest van de dag. Hadden we kunnen weten natuurlijk…

We reden rond 4 uur door naar onze campground. Dit was Williams Lake RV Park. Wat een verschrikking!!! De campers stondje hutjemetutje dicht op elkaar en ons plekje was ook nog eens in de schaduw. We hadden de helft al aanbetaald maar die kon ons gestolen worden; weg hier!

Weer maps.with.me erbij en we reden de stad weer uit. We kwamen eerst uit bij Martha’s Creek Provincial Park maar alle goede plekjes waren hier helaas al vergeven. Na nog 8 km te hebben gereden kwamen we uiteindelijk bij Wadey Recreation Site, dé plek voor vanavond.

We stonden op een fijne plek met uitzicht op het meer, snel de vishengel en ’t boekje erbij en zo hebben we toch aardig wat tijd doorgebracht aan ’t strand. Niet verkeerd om de dag zo af te sluiten…

Na wat overleg wilden we nogmaals de paragliders bellen voor wat laatste info, helaas hadden we geen bereik met ons telefoon (dit hebben we zo’n ¾ van de plekken waar we komen niet). Zelfs wat rondjes door het park lopen hielp niet, zwaar teleurgesteld was Jacq; nu kunnen we morgen sowieso niet paragliden…

….wel of niet; jullie lezen het morgen!

Mirjam

Leuk verhaal weer!

Ik hoop dat jullie alsnog kunnen paragliden, ben benieuwd!!

annette zondag

ik zal voor jullie duimen , xxx

theo

Prachtig groen daar, jammer dat het zo druk is op sommige uitgezochte plekken er heerst/hoort alleen maar rust daar.
Jullie hebben nog een volle week, ben benieuwd wat jullie allemaal weer tegenkomen?? groetjes!

Michel

Leuke belevenissen! Gelukkig is het weer ook weer opgeknapt bij jullie!

Robert-Jan

Mooie dagen weer, en gelukkig het zonnetje terug! Enjoy!

Trees

Hopelijk lees ik in het volgende verslag dat de paragliden is doorgegaan, duim in ieder geval voor jullie!