Zondag 7 juni 2015: Lake Country

Vandaag was een relax-dagje voor ons; we gingen wel wat kilometers maken maar we hoefden in ieder geval zelf niet achter het stuur, want we hadden immers een wine-spirit-beer tour op het programma staan voor vandaag!

We zouden pas om half 12 opgehaald worden door Liz dus hadden we de ochtend uitgetrokken voor: uitslapen en bijkomen! Desalniettemin werden we alsnog tussen 7 - 8 uur wakker maar bleven wel lekker tot een uur of 9 er in liggen. Daarna in het zonnetje ontbeten en nog even met het thuisfront gesproken.

Iets over tijd kwam Liz aangereden in haar tourbusje, we waren de enige klanten dus voor ons was het vandaag weer een privétour. Iets wat wij juist hartstikke leuk vinden, maakt het vaak net ietsje persoonlijker.

We begonnen met twee wijnproeferijen, onder andere ééntje bij Sandhill. Gelegen in het centrum van Kelowna zat deze urban-winery. Hier proefte wij Sandhill's award-winnenende wijnen. Hier proefden we 2 witte wijnen, een rosé en twee rode wijnen. Onze voorkeur ging uit naar de Sauvignon Blanc.

Vervolgens reden we iets verder downtown om bij een spirit distellery te stoppen waar ze whiskey, gin, wodka en schnapps brouwde. Dit was voor Jacq iets te sterk maar John vond dit weer erg lekker. Hij heeft hier gelijk een lekkere whiskey mee genomen voor thuis.

We reden hierna iets meer richting de haven van Kelowna en stopte daar bij een bier-brouwerij; jummie voor ons beiden! Hier mochten we uit 7 bieren 4 biertjes kiezen om te proeven; gehaaid als we zijn zorgden we dat we zn tweetjes alle 7 smaken hadden om te proeven. De biertjes waren onder verdeeld in bitterheid en in alcoholpercentage. John vond de regular het lekkerst en Jacq een zomers biertje met een ananas-twist.

Via een mooie weg langs de kust reden we langs diverse boerderijen terug richting Lake Country, we stopten onderweg nog bij Arrowleaf.

Dit is een familiebedrijf op een uitgewezen locatie; boven hun wijnvelden met een mooie picknickgelegenheid. Na een korte wijnproeverij hebben we onze favo's gekocht, voor bij de picknick werd de Pinot Gris geopend.

Liz had heerlijke kaasjes, olijven, stokbrood en nootjes voor ons meegenomen. Dit lusten we wel na al die proeverijen!

Na een laatste proeverij op een andere vineyard werden we rond 4 uur bij onze campground afgezet. Hier hebben we de rest van de middag van het zonnetje kunnen genieten, Jacq heeft zelfs nog een duik gemaakt in Wood Lake, ondanks deze erg koud was wilde ze dit wel graag gedaan hebben!

We hadden vanwege de hitte en de wijntjes niet zoveel zin om te koken dus we gooiden snel een pizza in onze oven. Daarna liepen we de haven in om daar nog een drankje te drinken op het terras. Leuk om al de bootjes en mensen te bekijken vanaf het terras. Het doet ons beide een beetje denken aan de Franse kust. Leuk hoe het toch steeds zo kan verschillen. Jacq kon de verleiding van een overheerlijke cheesecake niet weerstaan.

Morgen weer vroeg uit de veren want dan rijden we naar Amerika!!!

annette zondag

wat een verrukkingen, en dan nog zo;n heerlijke cheesecake, jullie dag kan niet meer stuk, waar hebben jullie het meeste trek in als je weer in dit kikkerlandje bent ZUURKOOL, hahaha.

theo

Leuk de Win-Spirit-Beer-tour, voelden jullie het niet?
en daarna een duik in het koude water. Een stukje USA lijkt me ook interessant.. .......groeten

wil lepelaers

Bofkonten!!!!!!!!

Ina Hakkert

Jullie laatste 2 verhalen net gelezen geweldig vliegen als een vogel lijkt mij ook een fantastische ervaring ,maar of ik het zou durven !! Ja drank excursies ook al aan jullie besteed zie ik . Nu op naar de States goede reis xxx